Poslednja dirka za legendo: volan si bosta izmenjevala oče in sin

MAHLE 13. Rally Nova Gorica bo predstavljal tudi slovo primorske dirkaške legende. Slavko Komel se je namreč odločil, da se pri 68 letih vrne v dirkalnik ter odpelje svojo zadnjo dirko. Zanjo pa je izbral tudi prav posebnega sovoznika. Napotke mu bo namreč (na večini brzincev) bral njegov 17-letni sin Tai Komel, ki sicer zadnja leta uspehe žanje na mini moto dirkah.
Najstarejši in eden najmlajših dirkačev na reliju
S tem bosta postala najstarejši in eden najmlajših dirkačev na letošnjem novogoriškem reliju, oče pa bo sina na svoji poslednji dirki vpeljal še v svet relija. Dvojico smo ujeli v Vrtojbi, ko sta se Tai in njegov brat Tim Komel pripravljala na peto dirko sezone v mini cestno hitrostnem motociklizmu, s katero se je tudi sklenilo državno prvenstvo Slovenije.
Kakšen načrt sta torej skovala za novogoriški spektakel? »To je v resnici zelo dobro vprašanje in zame tudi najtežji odgovor. Vsi vedo, kakšen način vožnje imam, zdaj pa se bomo morali dirke lotiti nekoliko bolj taktično, da se s Taiem pripeljeva vsaj do superspeciala, ki je letos v soboto zvečer,« nam je povedal Slavko.
Načrtujeta namreč, da bi bila Taijeva prva hitrostna preizkušnja za volanom prav večerni spektakel v Novi Gorici, ostale pa bo prevozil oče. Prav ta teden pa potekajo še zadnje intenzivne priprave in treningi pred dirko. »Malce nama zmanjkuje časa – vse bo zadnjo minuto. Tai se je potrudil in naredil republiške teste, zdaj pa pridno vozi, da do dirke pridobil oznako L, s katero lahko vozi. Če bo vse izpeljal kot je treba, bo za zahvalo odpeljal superspecial,« je dejal.
Oče bo moral poslušati sina
Starši sicer otroke že od malega učijo, da jih morajo poslušati – pa bo enako tudi, ko bo moral Slavko poslušati napotke sina? »Tega nisva ravno kaj dosti trenirala,« se je zasmejal Tai, medtem ko njegov oče upa predvsem, da bo znal na sedmi hitrostni preizkušnji preleviti v pravega sovoznika in natančno brati ovinke.
In kakšna so Taijeva pričakovanj pred njegovim prvim relijem? »Nimam nekih pričakovanj. Na začetku se bova verjetno malo še lovila, morda bova začela z nekoliko nižjim tempom. Upava pa, da prideva do konca relija,« je odgovoril.
Pa bi ju morda lahko že naslednje leto ponovno videli v dirkalniku v obrnjenih vlogah – Taia kot voznika, Slavka kot sovoznika? »Ne, tega scenarija ne bomo videli,« se je zasmejal Slavko. »Odločil sem se, da zabijem klin in obesim čelado. Licence ne bom več dvignil,« je razkril.
Za sina pa pravi, da bo moral izbrati mentorja, ki ga bo vpeljal v ta šport. Ob tem je poudaril zahtevno delo sovoznikov: »Za dobrega sovoznika moraš imet nekaj več – moraš imeti občutek, moraš vedeti, kako se voznik obnaša, na določenih točkah ga moraš pospeševati, na drugih ustavljati. Če imaš pravega sovoznika, potem obvladaš situacijo. Dobro sodelovanje pa se potem kaže na rezultatu dirke.«
Dodal je, da pri dirkah ne sme biti v ospredju norenje, temveč pamet. »Z leti dobiš izkušnje in kot jih je Tai sčasoma dobil v mini motu tako jih bo tudi v avtomobilu,« je prepričan njegov oče.
Tai po reliju v Novi Gorici še v Idrijo?
Nadaljnji koraki bodo tako odvisni od uspeha na novogoriškem reliju ter seveda tudi od financ. »Verjetno se bo najprej preizkusil v kakšni gorski dirki,« ocenjuje Slavko.
Je pa ob tem razkril, da bi se lahko Tai v dirkalnik vrnil še veliko prej. Po Novi Gorici bi namreč lahko odpeljal tudi Rally Idrija, a tokrat brez očeta ob boku. Namesto tega se pogovarjajo, da bi bil Taijev sopotnik na prvem samostojnem reliju nekdanji sovoznik njegovega očeta Darko Vončina.
»Jaz se pa nadejam, da bom takrat v Črnem Vrhu pekel čevapčiče in gledal dirko,« se je še pošalil Slavko. In seveda navijal za svojega sina ter pomagal njegovi ekipi v servisu.






