"Iščemo nove evropske povezave, odgovori že kmalu ..."

Renato Hvala je nekoč tudi sam vozil v reliju in se pred desetimi leti z navdušenci iz AMD Gorica povezal ter soorganiziral prvi reli Nova Gorica. Prireditev je v desetih letih doživela nesluten razmah in ob jubileju velja za mednarodno najpomembnejši reli v Sloveniji.
Kaj nas čaka letos in kakšne so ambicije za naprej?
"Reli bomo začeli z ogledi v četrtek, tehnični pregled in shakedown nato v petek dopoldne. V petek le večerna prva hitrostna preizkušnja v središču Nove Gorice, kjer tudi pričakujemo največ obiskovalcev. V soboto bodo štiri različne hitrostne preizkušnje, dve dopoldan in dve popoldan. V nedeljo sledijo še tri različne hitrostne preizkušnje, ki jih bodo vozili po dvakrat," dva tedna pred relijem napoveduje Hvala.
Kakšne novosti v trasi se letos obetajo?
Prav veliko novih cest ne bo, morda bo novih le okrog šest kilometrov relija ene izmed hitrostnih preizkušenj. Nekaj sprememb je pri štartih in ciljih, sicer pa uporabljamo odseke, ki so bili v preteklosti v taki ali drugačni obliki že del relija.
Kako se danes spominjate prvega relija leta 2012, s kakšnimi pričakovanji in cilji ste se takrat podali v organizacijo?
Za prvi reli smo imeli načrt, da v času takratne manjše krize v slovenskem reliju naredimo krajši sprinterski reli. Take smo takrat lahko videli v Italiji in ta koncept smo želeli predstaviti tudi v Sloveniji. S prvim relijem, kjer je bilo prijavljenih več kot 60 posadk, smo to dokazali. Po drugi izvedbi smo vendarle začeli reli postopno nadgrajevati in tiha želja je postala, da se v desetih letih prebijemo v evropsko prvenstvo v reliju. Do neke mere nam je to uspelo. Pred koronsko krizo smo bili z Eurosportom praktično že dogovorjeni za vključitev v evropsko prvenstvo leta 2020, toda nato je epidemija spremenila marsikaj, zamenjali so tudi promotorja in tudi preprečila eno izvedbo relija. Uspeli pa smo se vrniti in to zelo uspešno.
Kakšne so možnosti glede kandidature za evropsko prvenstvo?
Pogajanja so se začela. Imamo nekakšno kandidaturo za evropsko prvenstvo. Po letošnji izvedbi bo najbrž bolj jasno, v katero smer mednarodnega povezovanja bomo šli prihodnje leto. Napovedan je prihod vodstva promotorja, česar sicer nimamo še stoodstotno potrjenega. Opazovalka s strani FIA bo letos ena predsednica estonske reli komisije. Trenutno smo sicer del prvenstva FIA reli pokal, kar pa za nas iz vidika pridobljene konkurence ni zadovoljivo. Pogajanja o evropskem prvenstvu, kjer bi bil nepogrešljiv partner država s turizmom, sicer bodo potekala. Ni pa to edina možnost mednarodnega povezovanja za prihodnje leto.
Kaj pa povezave z Italijo, o katerih se šušlja že dolgo?
Povezave z Italijo iščemo že vsaj pet let. Veliko je interesa prek meje, tako pri tamkajšnjem partnerskem klubu Gorizia Corse kot tudi pri lokalni skupnostih, tekmovalcih in podobno. Želimo si vsaj eno hitrostno preizkušnjo izpeljati prek meje in sicer po znani cesti na Monte Calvarijo. Žal se je do zdaj vse ustavilo pri italijanski zvezi ACI Sport v Rimu. Letos smo imeli štart MAHLE Eco relija na Trgu Evrope in nato je trasa celo naredila ovinek prek meje v Italijo ter nazaj.
Kako številčna je danes ekipa AMD Gorica, ki bo pripravila jubilejno deseto izvedbo relija?
Tekmovalnih licenc imamo 46, licenc športnih funkcionarjev pa 42. Ob tem pa je še okrog 40 članov, ki sicer nimajo licenc, so pa resno vpeti v organizacijo - če ne celo leto pa vsaj tisti zadnji teden pred dirko. Koncept relija bo tudi letos tak, da bomo poskusili kar največ narediti z našimi člani. Stroški relija bodo letos 30 odstotkov višji, proračun relija pa ostaja na približno enaki ravni kot lani.
Koliko posadk pričakujete letos na štartu?
Potihoma pričakujem od 25 do 30 posadk iz pokala Mitropa, nato od 45 do 50 slovenskih posadk in še okrog deset, morda petnajst posadk še drugih posadk, ki ne vozijo neposredno za razpisana prvenstva. Skupaj pričakujem od 85 do 90 avtomobilov. Če bo slučajno še kakšen več, bomo seveda zelo veseli.








