DP v reliju: zanimiva razmerja moči po 413 kilometrih

Na prvih štirih relijih za DP so vozniki odpeljali že 37 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 413 kilometrov, v Novi Gorici jih čaka še dodatnih 151 tekmovalnih kilometrov. V štirih razvrstitvah za DP so favoriti za naslov državnega prvaka že znani, le deset točk pa loči vodilna v najzanimivejši Diviziji 2. Skupno je letos na relijih nastopilo 74 različnih voznikov in 75 različnih sovoznikov. Do točk v skupni razvrstitvi je prišlo 28 voznikov. V mladinski kategoriji do 23 let je bilo na štartu kar 18 različnih voznikov in 21 sovoznikov, kar kaže na številčen in kakovosten podmladek slovenskega relija.
Državno prvenstvo v reliju je bilo letos vsaj v skupni razvrstitvi v znamenju prevlade Roka Turka (Hyundai i20 Rally2), ki se mu je po enoletnem premoru na sovozniškem sedežu spet pridružila Blanka Kacin. Turk je z veliko premočjo dobil vse štiri relije v letošnji sezoni, na katerih je v slovenski konkurenci tudi slavil z veliko prednostjo. Rekordni šesti zaporedni naslov državnega prvaka za Turka ni vprašljiv, zato bodo v ospredju bolj posamične prestižne zmage. Novogoriški reli, kjer Turk tudi brani barve AMD Gorica, bo zagotovo ena takih priložnosti. Turk bi si z dobrim nastopom že lahko zagotovil nov naslov državnega prvaka v skupni razvrstitvi.
Tam je letos položaj drugega najhitrejšega voznika večinoma pripadal Marku Grossiju (Hyundai i20 R5). Lanski državni prvak v konkurenci dvokolesno gnanih dirkalnikov je letos presedlal v mnogo zmogljivejši dirkalnik R5 s štirikolesnim pogonom. Grossi je ta dirkalnik sprva najemal, poleti pa ga je tudi kupil in bo v Novi Gorici prvič na štartu z lastnim avtomobilom. V boju za stopničke v skupni razvrstitvi je bil letos zelo prepričljiv Darko Peljhan (VW Polo Proto), med prve tri v slovenski razvrstitvi pa s konkurenčnim avtomobilom cilja tudi nekdanji podprvak Aleš Zrinski (Ford Fiesta R5).
Rezultatsko najbolj napet razred je Divizija 2, kjer vozijo dirkalniki s pogonom na en par koles. Na prvem reliju je slavil Grega Premrl (Peugeot 208 Rally4), nato dvakrat Mark Škulj (Ford Fiesta Rally4) in na zadnjem reliju prvič v karieri še Jan Medved (Ford Fiesta Rally4). Po treh relijih je imel Škulj sicer že lepo prednost v skupnem seštevku, toda tehnična okvara ga je nato v Železnikih potisnila v ozadje in 18-letni voznik je komaj rešil nekaj točk za državno prvenstvo. Medved se mu je z zmago zelo približal in prav v Novi Gorici nas čaka zelo pomemben medsebojni obračun. Ker se bodo zaradi dolžine relija in koeficienta 1,5 delilo več točk kot sicer, bi lahko razplet relija zelo pomembno vplival tudi na vprašanje o letošnjem državnem prvaku. Škulju in Medvedu loči le deset točk in obema trenutno kaže najbolje, iz ozadja bo poskušal morebitne napake obeh favoritov izkoristiti Premrl. Na reliju v Novi Gorici lahko veliko pričakujemo tudi od Nika Prunka (Peugeot 208 Rally4), Milleja Johanssona (Ford Fiesta Rally4) in ostalih gostov v tem razredu.
V diviziji 3 je letos povsem prevladoval aktualni prvak Matic Humar (Renault Clio RS), ki pa lahko vsaj v Novi Gorici pričakuje nekaj več konkurence v razredu in ob še nekaj osvojenih točkah tudi potrditev naslvova državnega prvaka. V Diviziji 1 je bil letos prvo ime Martin Čendak (Opel Adam Cup), ki je zmagal na treh od štirih izpeljanih relijev. Čendak tako tudi premočno vodi v skupnem seštevku, a zaradi nesreče na septembrskem reliju na Češkem bo imela njegova ekipa še veliko dela z obnovo dirkalnika. Letos je Čendaka ugnal le Matjaž Mihevc (Renault Clio Rally5).
Po reliju v Novi Gorici bosta letos na sporedu še relija v Soški dolini in Idriji, kjer se bo letos zelo obsežno državno prvenstvo v reliju tudi tradicionalno končalo.

New Paragraph







