Za skupno zmago tudi dve slovenski dekleti

Na reliju v Novi Gorici bosta v lovu za zmago v skupni razvrstitvi tudi dve slovenski sovoznici. Blanka Kacin bere zapisku slovenskemu državnemu prvaku Roku Turku (hyundai i20 rally2), Pia Šumer pa bo sedela pri avstrijskem reli prvaku Simonu Wagnerju (škoda fabia rally2).
Na reliju v Novi Gorici do zdaj med zmagovalnimi posadkami ni bilo ženske predstavnice, kar pa se lahko spremeni že letos. V dveh od treh favoriziranih dirkalnikov sedita sovoznici in obe sta Slovenki.
Blanka Kacin je že uveljavljeno ime v slovenskem reliju. 40-letna sovoznica, ki prihaja iz okolice Idrije, je v reliju aktivna že od leta 2008. V začetnem delu kariere je največkrat sedela pri Andreju Mraku (zastava yugo), nato pa se je preselila k Asji Zupanc (mitsubishi lancer EVO9). Skupaj sta zmagali v pokalu Mitropa in se potegovali za najvišja mesta v slovenskem reliju. Tja se je Kacinova dokončno prebila kot sovoznica Roka Turka, s katerim je leta 2017 prvič postala državna prvakinja v skupni razvrstitvi. To je nato ponovila še v letih 2018, 2019 in 2020, lani pa je zaradi poroda eno tekmovalno sezono izpustila. Letos se je vrnila v Turkov dirkalnik in že v Novi Gorici bi lahko odlično utečena posadka potrdila nov naslov državnega prvaka. Za Kacinovo bo to že peti v skupni razvrstitvi.
Če je Blanka Kacin že prekaljena sovoznica, Pia Šumer šele končuje svojo prvo tekmovalno sezono. Šele konec lanske sezone se je prvič preizkusila kot sovoznica pri odličnem Avstrijcu Simonu Wagnerju, nato pa letos z njim že odpotovala na reli za evropsko prvenstvo v Latvijo, zdaj pa jo čaka sploh prvi nastop v Sloveniji. Za nameček bosta z Wagnerjem na reliju sedela v odlično pripravljenem dirkalniku škoda fabia rally2.
Nekoč se je potegovala za miss športa, že pri petih letih je začela trenirati alpsko smučanje. Enajst let je švigala po belih strminah, a po nekaj poškodbah končala ta del športne poti. "Dišal" ji je bencin in zato je pred 20 leti nekaj sezon vozila tudi v državnem prvenstvu v kartingu. Potem ko je poleti bolj za šalo na morju preizkusila vožnjo vodnega skuterja, jo je zasvojil tudi ta. In to tako resno, da je začela tekmovati in bila leta 2013 celo svetovna prvakinja v disciplini krožnih dirk v stoječem načinu vožnje.
Voznic na reliju v Novi Gorici ne bo, zato pa bo deklet precej na sovozniškem sedežu. Prijavljenih je kar deset sovoznic iz Slovenije. Poleg Kacinove in Šumerjeve so to še Tara Berlot, Rebeka Kobal, Tina Simčič, Ana Trček, Klara Slejko, Nina Velkavrh-Gorenc, Nives Cotič in Lara Žvokelj.
V slovenskem reliju je med ženskimi voznicami seveda največji vtis pustila Romana Zrnec, ki je z renaultom 5 GT turbo in renaultom 11 GT turbo v osemdesetih letih dobila tudi nekaj relijev za državno prvenstvo in bila leta 1986 državna podprvakinja. Pozneje se je njenim uspehom v reliju najbolj približala Asja Zupanc (mitsubishi lancer), ki ji je zapiske v začetku kariere brala prav Kacinova. V času samostojne Slovenije je kot sovoznica reli za DP dobila Vilma Repe (sovoznica Tomaža Jemca), prva državna prvakinja med sovozniki v skupni razvrstitvi pa je bila Tina Lazar, takrat sovoznica Darka Peljhana.
foto: Uroš Modlic








