Reli v Sloveniji: Turk lovi osmi naslov državnega prvaka

Team Rally Nova Gorica • 22. september 2025

The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.

Po Team Rally Nova Gorica 23. september 2025
MAHLE 13. Rally Nova Gorica bo predstavljal tudi slovo primorske dirkaške legende. Slavko Komel se je namreč odločil, da se pri 68 letih vrne v dirkalnik ter odpelje svojo zadnjo dirko. Zanjo pa je izbral tudi prav posebnega sovoznika. Napotke mu bo namreč (na večini brzincev) bral njegov 17-letni sin Tai Komel , ki sicer zadnja leta uspehe žanje na mini moto dirkah. Najstarejši in eden najmlajših dirkačev na reliju S tem bosta postala najstarejši in eden najmlajših dirkačev na letošnjem novogoriškem reliju, oče pa bo sina na svoji poslednji dirki vpeljal še v svet relija. Dvojico smo ujeli v Vrtojbi, ko sta se Tai in njegov brat Tim Komel pripravljala na peto dirko sezone v mini cestno hitrostnem motociklizmu, s katero se je tudi sklenilo državno prvenstvo Slovenije. Kakšen načrt sta torej skovala za novogoriški spektakel? »To je v resnici zelo dobro vprašanje in zame tudi najtežji odgovor. Vsi vedo, kakšen način vožnje imam, zdaj pa se bomo morali dirke lotiti nekoliko bolj taktično, da se s Taiem pripeljeva vsaj do superspeciala, ki je letos v soboto zvečer,« nam je povedal Slavko. Načrtujeta namreč, da bi bila Taijeva prva hitrostna preizkušnja za volanom prav večerni spektakel v Novi Gorici, ostale pa bo prevozil oče. Prav ta teden pa potekajo še zadnje intenzivne priprave in treningi pred dirko. »Malce nama zmanjkuje časa – vse bo zadnjo minuto. Tai se je potrudil in naredil republiške teste, zdaj pa pridno vozi, da do dirke pridobil oznako L, s katero lahko vozi. Če bo vse izpeljal kot je treba, bo za zahvalo odpeljal superspecial,« je dejal. Oče bo moral poslušati sina Starši sicer otroke že od malega učijo, da jih morajo poslušati – pa bo enako tudi, ko bo moral Slavko poslušati napotke sina? »Tega nisva ravno kaj dosti trenirala,« se je zasmejal Tai, medtem ko njegov oče upa predvsem, da bo znal na sedmi hitrostni preizkušnji preleviti v pravega sovoznika in natančno brati ovinke. In kakšna so Taijeva pričakovanj pred njegovim prvim relijem? »Nimam nekih pričakovanj. Na začetku se bova verjetno malo še lovila, morda bova začela z nekoliko nižjim tempom. Upava pa, da prideva do konca relija,« je odgovoril. Pa bi ju morda lahko že naslednje leto ponovno videli v dirkalniku v obrnjenih vlogah – Taia kot voznika, Slavka kot sovoznika? »Ne, tega scenarija ne bomo videli,« se je zasmejal Slavko. »Odločil sem se, da zabijem klin in obesim čelado. Licence ne bom več dvignil,« je razkril. Za sina pa pravi, da bo moral izbrati mentorja, ki ga bo vpeljal v ta šport. Ob tem je poudaril zahtevno delo sovoznikov: »Za dobrega sovoznika moraš imet nekaj več – moraš imeti občutek, moraš vedeti, kako se voznik obnaša, na določenih točkah ga moraš pospeševati, na drugih ustavljati. Če imaš pravega sovoznika, potem obvladaš situacijo. Dobro sodelovanje pa se potem kaže na rezultatu dirke.« Dodal je, da pri dirkah ne sme biti v ospredju norenje, temveč pamet. »Z leti dobiš izkušnje in kot jih je Tai sčasoma dobil v mini motu tako jih bo tudi v avtomobilu,« je prepričan njegov oče. Tai po reliju v Novi Gorici še v Idrijo? Nadaljnji koraki bodo tako odvisni od uspeha na novogoriškem reliju ter seveda tudi od financ. »Verjetno se bo najprej preizkusil v kakšni gorski dirki,« ocenjuje Slavko. Je pa ob tem razkril, da bi se lahko Tai v dirkalnik vrnil še veliko prej. Po Novi Gorici bi namreč lahko odpeljal tudi Rally Idrija, a tokrat brez očeta ob boku. Namesto tega se pogovarjajo, da bi bil Taijev sopotnik na prvem samostojnem reliju nekdanji sovoznik njegovega očeta Darko Vončina . »Jaz se pa nadejam, da bom takrat v Črnem Vrhu pekel čevapčiče in gledal dirko,« se je še pošalil Slavko. In seveda navijal za svojega sina ter pomagal njegovi ekipi v servisu.
Po Team Rally Nova Gorica 22. september 2025
Le nekaj dni pred novogoriškim spektaklom smo se srečali z dirkačem kluba AMD Gorica Vasjo Miklavčičem , ki bo s sovoznikom Martinom Černigojem na MAHLE 13. Rally-ju Nova Gorica nosil startno številko 23. Poleg zgodbe za zlato čelado nam je razkril tudi nekoliko več o tem, kako se pripravlja na dirko ter katere hitrostne preizkušnje se najbolj veseli. Priprave potekajo tako s pogledom v preteklost – z ekipo preučijo pretekle dirke – kot tudi s testiranjem. Prav slednji ga čaka v torek: »Da vidimo, kako se bomo počutili v avtomobilu po nesreči v Žalcu.« Na zadnjem Rally-ju Dolina zelenega zlata se jima je namreč zgodil izlet s ceste. Sta s sovoznikom že ugotovila, kaj je šlo narobe? »Napako sem storil jaz,« prizna Miklavčič. »Cel reli smo vodili, nato pa nam je na enem od brzincev Martin Čendak naložil kar nekaj sekund. Takrat sem se malce razjezil in sem skušal razliko med nama zmanjšati,« opiše ter doda, da je takrat naletel na nekoliko mokro cestišče in zgodilo se je, kar se je zgodilo. Morda zato ni čudno, da kot enega večjih konkurentov na domačem terenu vidi prav Martina Čendaka in njegovega sovoznika Jakoba Markežiča . A med imeni izpostavi tudi dvakratnega prvaka v Diviziji 2 Jana Medveda ter tudi Domna Mihevca . »Ampak veste, samo ena napaka je potrebna in takoj zaostaneš. Tako da so v resnici vsi konkurenca,« ocenjuje. Vseeno bo tekmoval na terenu, ki ga dobro pozna in se ga tudi veseli. Med najljubšimi hitrostnimi preizkušnjami pa izpostavi prav domače Renče: »Sama hitrostna preizkušnja sicer ni tako zanimiva, ker je precej ravnine. So pa tu domači gledalci – ko štartaš na domačem brzincu, ti gredo dlake pokonci.« Vešč dirkač je sicer za volan dirkalnika sedel že leta 2006, ko se je pomeril na Gorski hitrostni dirki Sevnica. Njegov prvi reli je bil medtem odpeljan v Ajdovščini. »Ko sem enkrat prestopil z gorskih dirk v reli, se nisem več vrnil. Reliji so sicer veliko dražji, vendar pa so tudi veliko bolj zanimivi,« pravi. In kje se vidi v prihodnosti? »Zagotovo bi se želel preizkusiti še divizijo višje. Upam, da nekoč zberemo kaj več sredstev, morda še kakšnega sponzorja. Že ti zdaj, ki jih imamo, so zlato sponzorji. Bi se pa res želel preizkusiti tudi v kakšni dirki razreda Rally 2,« odgovarja. Ne izključuje pa niti možnosti, da bi se nekoč preizkusil tudi na eco reliju. »Čeprav tam je precej računanja. Ne vem, če je ta počasna vožnja zame,« se zasmeji Miklavčič.
Po Team Rally Nova Gorica 21. september 2025
Uspešna zgodba Miklavčičevih se je začela že pred 20 leti. Takrat je bil Tadej Miklavčič že državni prvak v gorskih dirkah v Diviziji I in mladinski konkurenci (suzuki swift). Dve leti pozneje sta bila na gorskih dirkah prvaka že oba s pet let mlajšim bratom Vasjo Miklavčičem - Tadej v svoji Diviziji 2, pet let mlajši Vasja pa v Diviziji I (fiat seicento). Iz gorskih dirk sta se vzporedno že preselila v reli, kjer je bil mladinski državni prvak najprej Tadej, za njim pa še Vasja. Starejši od bratov Miklavčič je začel pred 18 leti voziti renault clio RS, s katerim so v reliju vztrajali vse do lanske sezone. Leta 2009 je bil Tadej Miklavčič državni prvak v Diviziji 2, nato pa je postal dirkalnik domena Vasje. Največji uspehi so sledili po letu 2019, ko je postal član AMD Gorica državni prvak Divizije 3 trikrat - v letih 2019, 2022 in 2024. Letos se Vasja Miklavčič (peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj) poteguje za naslov državnega prvaka v Diviziji 2, kjer je pred 16 leti slavil njegov brat. Vasjo Miklavčiča čaka v Novi Gorici eden najpomembnejših relijev leta. Po dveh zmagah na začetku sezone, ko je v Diviziji 2 s peugeotom 208 rally4 slavil v Vipavski dolini in Velenju, je vknjižil še drugo mesto v Železnikih in odstop v Žalcu. Član AMD Gorica se bo tako v zaključku sezone potegoval za naslov prvaka v enem najbolj zanimivih razredov državnega prvenstva, njegov glavni tekmec za naslov pa je Martin Čendak (opel corsa rally4, sovoznik Jakob Markežič).
Po Team Rally Nova Gorica 20. september 2025
Posebnost 13. MAHLE relija v Novi Gorici bo koeficient 2 za točkovanje državnega prvenstva. Osvojene točke v skupni razvrstitvi in vseh razredih državnega prvenstva se bodo podvojile. To novogoriškemu reliju prinaša veliko težo - odstop na tem reliju bi marsikomu že preprečil upe na visoko mesto v končnem seštevku državnega prvenstva. Visok koeficient (lani 1,5) je lani na svoji koži najbolj občutil Martin Čendak. Z njegovo napako na reliju v Novi Gorici se je zgodil popoln preobrat v Diviziji 2. Velik pomen osvojenih točk za državno prvenstvo lahko vpliva tudi na dinamiko v boju za skupno zmago na reliju. V zadnjih dveh letih je reli dobil Rok Turk (hyundai i20 rally2, sovoznica Blanka Kacin), ki pa bo letos po "le" tretjem mestu v Žalcu potreboval zanesljivo mero točk iz Nove Gorice. To je morda priložnost za tujce, kjer izstopata tako nekdanji zmagovalec Martin Laszlo (škoda fabia rally2) kot tudi nemški princ Albert von Thurn und Taxis (škoda fabia RS rally2, sovoznica Jara Hain). Nemec je letos že odpeljal veliko relijev in tudi dosegel nekaj odličnih rezultatov. Tretji je bil na reliju Rebenland v Avstriji in reliju Du Chablais v Švici, drugi pa na reliju nemškega prvenstva Mittelrhein. Zanimivost - na omenjenem reliju Chablasis je bil von Thurn und Taxis tretji, njegov zaostanek za zmagovalcem Sebastienom Loebom (alpine A110), devetkratnim svetovnim prvakom, je bil manj kot 50 sekund. Reli v Novi Gorici so do zdaj desetkrat dobili tuji vozniki, dve slovenski zmagi pa je osvojil Turk.
Po Team Rally Nova Gorica 19. september 2025
Mladi dirkač Eamonn Kelly , ki se bo na 13. novogoriškem reliju pomeril pod startno številko 14, je letos eden vodilnih na mladinskem svetovnem prvenstvu. 26-letni Irec pravi, da se je v dirkaške vode podal že pri rosnih 11 letih, ko se je pridružil dogodku Rally Sport Association, ko je tekmoval v mladinskem razredu. Adrenalin ga je takrat povsem osvojil in dirkanja ni nikoli več zapustil. In kdo ga je sploh navdušil za ta šport? »Glavno gonilo, da sem se podal v te vode, je bil moj oče,« je razkril v intervjuju za FIA Junior WRC. Mladi talent je namreč sin dirkača Donagha Kellyja , ki je leta 2015 postal irski prvak v asfaltu in državnem reliju, prav tako pa je tudi petkratni zmagovalec relija West Cork. »Spremljal sem ga na dirkah in se družil z njegovo ekipo ... to so bili moji začetki,« je razkril Eamonn. A tudi sam je, ko je enkrat sedel za volan, dokazal, da ima adrenalin v krvi. Izkazal se je za natančnega in hitrega voznika, zaradi česar je hitro napredoval in začel nizati uspehe. Leta 2022 je postal britanski mladinski prvak v reliju, leto kasneje je bil zmagovalec WRC3 na Hrvaškem. »Moj cilj na vsakem tekmovanju je zmaga, a četudi se mi zmaga izogne – dokler sem dal vse od sebe, sem zadovoljen,« pravi Irec, ki se zaveda, da se mora zaradi tekmovanj na tako visokem nivoju marsičemu v življenju tudi odpovedati: »Ampak to so žrtve, ki jih z veseljem sprejmeš, saj imaš priložnost delati nekaj, v čemer uživaš.« Eamonn in njegov sovoznik Lorcan Moore bi morala sicer na MAHLE 13. Rally-ju Nova Gorica tekmovati pod (ne)srečno številko 13, a ker se ji številni na tekmovanjih raje izognejo, je tudi njima naposled pripadla številka 14. Na tekmovanju bosta z dirkalnikom ford fiesta nastopila v razredu Rally 3.
Po Team Rally Nova Gorica 19. september 2025
The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Po Team Rally Nova Gorica 19. september 2025
Na novogoriškem reliju se bo zvrstilo kar 107 posadk, ki prihajajo iz 11 različnih držav. Kaj razkrivajo številke? Na prvem mestu lahko opazimo državna prvaka Roka Turka in Blanko Kacin Za njima je madžarski dirkač Martin Laszlo, ki je na novogoriškem reliju slavil že leta 2023 Pod številko 3 pa je še en večkratni tekmovalec na našem dogodku - nemški princ Albert von Thurn und Taxis Ne smemo pa spregledati niti številke 14. V Novo Gorico letos prvič prihaja irski mladi talent Eamonn Kelly, ki je v boju za prvaka v WRC junior! Zasedba je zagotovo pestra! Oglejte si vsa imena letošnjega relija v Novi Gorici TUKAJ !
Po Team Rally Nova gorica 18. september 2025
Barve AMD Gorica sta v dosedanjem poteku državnega prvenstva v reliju najbolje zastopala Mark Škulj (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer) in Vasja Miklavčič (peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj). Oba se potegujeta za naslov državnega prvaka v skupni razvrstitvi oziroma v Diviziji 2. Škulj je letos prestopil v najvišji razred Rally2 in štiri relije odpeljal zelo konstantno in hitro. Vselej je bil na zmagovalnih stopničkah v skupni razvrstivi, na zadnjem reliju v Žalcu pa je Škulj tudi prvič zmagal na reliju v skupni razvrstitvi. S tem je postal najmlajši zmagovalec relija za državno prvenstvo. V skupnem seštevku Škulj za vodilnim Turkom zaostaja 19,5 točke. Miklavčič je podobno kot Škulj letos naredil korak naprej in iz Divizije 3 prestopil v Divizijo 2. S peugeotom 208 rally4 je zmagal že na prvem reliju Vipavska dolina, uspeh pa nato ponovil še v Velenju. Kljub nesreči na zadnjem reliju v Žalcu ostaja Miklavčič v boju za naslov državnega prvaka. Najslabši rezultat se namreč ne šteje v končni seštevek točk, reli v Novi Gorici pa prinaša tudi dvojne točke za državno prvenstvo. Odlične vožnje je letos spet pokazal Jan Mrevlje (honda civic, sovoznik Manuel Šavli). S starejšim dirkalnikom je uspel prvi reli končati na drugem mestu, temu pa je dodal še eno peto mesto. Po dveh odstopih je skupno v Diviziji 1 sedmi, v novoustanovljenem pokalnem prvenstvu 1A pa četrti. V tem prvenstvu je Mrevlje letos dvakrat zmagal. V Diviziji 1 sta barve AMD Gorica uspešno branila še Aljoša Makarovič (MG ZR 105, sovoznik Bojan Makarovič) in Matjaž Vogrič (MG ZR 105, sovoznik Danijel Ipavec), prav tako pa tudi sovoznik Matej Praček (renault clio rally5, voznik Jure Jereb). Poleg omenjenih so na relijih kot sovozniki sodelovali še Aljaž Gec, Aleksander Zevnik, Uroš Ocvirk, Nives Cotič in Darko Vončina. V skupni razvrstitvi NTL (nosilci tekmovalnih licenc) si AMD Gorica pred zadnjimi tremi reliji deli prvo mesto v skupnem seštevku.
Po Team Rally Nova gorica 17. september 2025
Še dober teden dni nas loči do 13. MAHLE relija v Novi Gorici, enega vrhuncev slovenske avtomobilistične sezone. Nekaj zanimivosti o reliju: Relije v Novi Gorici so do zdaj dobili sedem različnih voznikov. Štiri zmage ima iz začetnega obdobja relija Claudio De Cecco, po dve pa Nikolay Gryazin in Rok Turk. Državni prvak je za zdaj edini Slovenec, ki je novogoriški reli zmagal v skupni razvrstitvi. Najstarejši zmagovalec relija je bil Claudio De Cecco (hyundai i20 R5) s 53 leti, najmlajši pa Nikolay Gryazin (škoda fabia R5) z 19 leti. Mitja Bratina je do zdaj edini dirkač, ki je nastopil na vseh dvanajstih relijih v Novi Gorici Pred desetimi leti je četrto izvedbo relija dobil takrat eden najboljših italijanskih voznikov Umberto Scandola (škoda fabia R5, sovoznik Guido D'Amore). Pomemben mejnik relija je bilo leto 2017 - takrat je bil reli prvič del FIA evropskega reli pokala, s tem pa je dolžina hitrostnih preizkušenj prvič presegla 150 kilometrov, reli pa je prvič privabil več kot sto posadk Tekmovalna dolžina letošnjega relija je 151 kilometrov - na sporedu bo 13 hitrostnih preizkušenj; najdaljša preizkušnja letošnjega relija bo dolga 17 kilometrov (HP Korada). Lani je na reliju štartalo 91 posadk (54 slovenskih), v cilju jih je bilo 67 (39 slovenskih) AMD Gorica letos praznuje 78-letnico obstoja (ustanovitev leta 1947). Med posadkami kluba sta letos v reliju najvišje rezultate dosegla Mark Škulj (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer) v skupni razvrstitvi in Vasja Miklavčič (peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj) v Diviziji 2. Reli Nova Gorica ima letos v točkovanju za državno prvenstvo prvič koeficient 2 - vse osvojene točke se torej tekmovalcem v vseh razredih podvojijo. Nova Gorica z okolico je relije sicer gostila tudi v preteklosti - v osemdesetih letih je bil to reli Colli Goriziani (sodelovanje AMD Gorica in Gorizia Corse), leta 2003 pa tudi reli Nova Gorica - organizator tega relija, ki je potekal le enkrat, je bil AK Zasavje.
Po AMD Gorica 12. september 2025
Ste vedeli, da si lahko v Goriški knjižnici Franceta Bevka vse do 30. septembra ogledate razstavo o avto-moto športu na Goriškem in novogoriškem reliju? Tam lahko najdete številne zanimive informacije o našem društvu, fotografije in pokale preteklih dogodkov, primer dirkalnega avtomobila, motorja ter številne druge zanimivosti. Dostopna je vsem! Vabljeni!