Po desetih letih manjka le še slovenska zmaga

Team Rally Nova Gorica • 6. september 2022

Avtomobilsko društvo AMD Gorica z deseto izvedbo svojega samostojnega relija sklepa prvo desetletje te izjemno uspešne in hitro rastoče avtomobilske prireditve. Nova Gorica je skupaj s severno Primorsko že tradicionalno ena izmed zibelk avtošporta v Sloveniji in tudi dom mnogih zelo uspešnih avtomobilskih voznikov v državnem prvenstvu. Omenimo le Leona Poberaja, Stojana Pirjevca in Slavka Komela, ki so navduševali tako v reliju kot tudi v hitrostnih dirkah. AMD Gorica letos praznuje že petinsedemdeseto društva, ki je bilo poleg avtomobilzma aktivno tudi v nekaterih panogah motociklizma.

Jubilejna deseta izvedba relija bo odlična priložnost za praznovanje tega novogoriškega jubileja. Prvi samostojni reli so Novogoričani organizirali leta 2012, ko je bil to le še pozivni reli s štirimi hitrostnimi preizkušnjami. Leta 2014 je reli prvič štel za slovensko državno prvenstvo, leta 2017 pa vstopil v koledar FIA evropskega reli pokala. Tam vztraja še letos in tako ostaja reli z najvišji mednarodnim statusom v Sloveniji.

Prvih devet izvedb relija je zaznamovalo mnogo izjemnih tekmovalnih obračunov, vrhunskih voženj in gostovanja mnogih kakovostnih voznikov - nekateri tudi z obilnimi izkušnjami z relijev svetovnega prvenstva. Do zdaj je reli dobilo pet različnih voznikov in dejansko je do zdaj manjkala le slovenska zmaga. Štirikrat je reli dobil Claudio De Cecco, dvakrat Nikolay Gryazin, po enkrat pa Ondrej Bisaha, Umberto Scandola in Emmanuel Guigou. Dvakrat se je zmaga nasmihala slovenskemu državnemu prvaku Roku Turku, a se mu je po vozniški napaki oziroma tehnični okvari za zdaj še izmuznila.

Nova priložnost bo letos, ko bo imel reli petnajst hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 151 kilometrov. Prvi del relija bo sestavljala petkova večerna kratka preizkušnja v središču Nove Gorice in sobotnih dodatnih osem hitrostnih preizkušenj, nedeljski del pa nato še zadnjih šest preizkušenj. Prvi dan ima 85, drugi pa 65 tekmovalnih kilometrov. Prvi dan bo najdaljša preizkušnja dolga 14,9 kilometra, drugi dan pa 17,1 kilometra. Tako prvi kot drugi del relija bosta torej precej enakovredna.

Napovedana dolžina je praktično enaka kot leta 2019, še nikoli pa reli v Novi Gorici ni imel toliko hitrostnih preizkušenj kot letos. Do zdaj jih je bilo na sporedu največ trinajst, letos bodo torej izpeljali še dodatni dve. Kako zahteven je novogoriški reli, priča podatek, da je morala v zadnjih dveh izvedbah odstopiti približno tretjina posadk.

Najvišje povprečje je med zmagovalci že leta 2013 postavil De Cecco in sicer kar 102 kilometra na uro. Takrat je bil reli še mnogo krajši kot v poznejših letih. Od leta 2017, ko je reli del FIA evropskega pokala v reliju, je povprečje zmagovalca znašalo od 93 do 98 kilometra na uro.

Najbolj prepričljivo zmago je leta 2015 slavil Umberto Scandola (Škoda Fabia R5), ki je tekmece ugnal za dobre štiri minute. Najmanjša razlika med prvim in drugim mestom je bila leta 2018, ko je Ondreja Bisaho in Claudia De Cecca ločilo le 12 sekund.

De Cecco in Gryazin sta do zdaj dobila po 22 oziroma 21 hitrostnih preizkušenj, med Slovenci jih je Turk do zdaj dobil 13. Med slovenskimi vozniki so na preizkušnjah slavila še Aleks Humar (5 HP) in Boštjan Avbelj (2 HP). Poleg Turka je uspel na reliju voditi le še Humar.

Če je bila zmaga do zdaj v Novi Gorici rezervirana za tujce, so se štirje slovenski vozniki uspeli uvrstiti na zmagovalne stopničke. Trikrat sta na njih stala Turk in Humar, po enkrat pa Avbelj in Grega Premrl.

Lani je reli prvič dobil dirkalnik, ki ni imel štirikolesnega pogona. To je uspelo francoskemu vozniku Emmanuelu Giugouju (Alpine A100 Rally). Letos bo reli, čeprav bo večinoma potekal na dokaj dobro znanih cestah v širši okolici Nove Gorice, spet ponudil povsem nove pogoje in nov tekmovalni razplet. 

Po Team Rally Nova Gorica 13. april 2025
Za osvojitev pokalov se je na MAHLE 8. Eco Rally-ju v Noci Gorici borilo 20 posadk iz 12 različnih držav. Tekmovalci so tekom dveh dni prevozili 487 kilometrov, od tega je bilo 262 kilometrov točnostnih preizkušenj. V generalni razvrstitvi za Bridgeston Fia Eco Rally Cup sta se vse od začetka na prvem mestu uspela obdržati Čeha Michal Zdarsky in Jakub Nabelek (hyundai kona electric). Slovenska aduta Franko Špacapan in Sebastjan Kobal s svojo hyundai kono tako nista uspela zabeležiti že tretje zaporedne zmage na domačem terenu, a sta kljub temu osvojila odlično drugo mesto. Tretje mesto je medtem pripadlo Guidu Guerrini in Arturju Prusaku, ki sta s svojo kia e-niro zastopala zastavi San Marina in Francije. V kategoriji 2, ki se od prejšnje loči po tem, da se poraba šteje na celotni trasi relija, ne le na točnostnih preizkušnjah in v kateri so tekmovala vozila, ki jih mednarodna avtomobilistična zveza FIA (še) ni odobrila, je medtem prvo mesto osvojil Francoz, ki je leta 2021 tekmoval na Mahle 9. Rally Nova Gorica in si že povzpel na najvišjo zmagovalno stopničko. Emmanuel Guigou in njegov sovoznik Emilien Le Borgne sta tekmovala z novim vozilom alpine A290. Za državno prvenstvo se je medtem vsak tekmovalni dan štel kot posamezno tekmovanje, a postregla sta s praktično istimi zmagovalci. Tako v petek kot v soboto sta se pod zmago v skupnem seštevku točnosti in porabe podpisala Špacapan in Kobal, druga sta bila Aljoša Makarovič in Tadej Špacapan (renault zoe), na tretjem pa sta zaključila Gašper Kos in Primož Habjan (hyundai kona).
Po Team Rally Nova Gorica 11. april 2025
MAHLE 8. Eco Rally vrača spomin na leto 2021 in MAHLE 9. Rally Nova Gorica! Med prijavljenimi tekmovalci lahko namreč na listi prijavljenih posadk opazimo tudi ime, ki je na naših cestah že osvojilo zmago. No, dirka je bla pred štirimi leti za Francoza Emmanuela Guigoua povsem drugačna, kot bo letošnja preizkušnja. Takrat je na njegovem sovozniškem sedežu na primer sedel Arnaud Dunand , tokrat mu bo družbo delal Emilen Le Borgne . Leta 2021 je vozil ALPINE A110 RGT, zdaj pa bo sodeloval z novim električnim ALPINE A220 . In kar je morda največja razlika - takrat je bila zanj pomembna predvsem hitrost, tokrat bosta točnost in poraba. A tudi ta mu morda ne bo delala pretiranih težav … To namreč ni prvi eco reli za Guigoja. Že lani se je na primer preizkusil tudi na portugalski različici tekmovanja.  Se bo uspel tudi na eco reliju zavihteti v sam vrh? Kako se bo odrezal?
Po Team Rally Nova Gorica 9. april 2025
Konec tedna se bo v Novi Gorici znova prebudil avtomobilistični duh. 20 posadk iz 12 različnih držav se bo dva dni podilo po goriških cestah. A kot poudaril predsednik organizacijskega odbora Renato Hvala, »za razliko od klasičnega relija tokrat ne bo pomembna hitrost, temveč natančnost«. Tekmovalci se bodo morali namreč kar najbolj približati predpisani hitrosti organizatorja, ob tem pa poskrbeti tudi za čim manjšo porabo energije. Na MAHLE 8. Eco Rally je letos prijavljenih 20 posadk iz 12 različnih držav. Poleg Slovencev (teh je devet) bomo na tekmovanju lahko spremljali tudi dirkače iz Češke, San Marina, Francije, Belgije, Španije, Nizozemske, Nemčije, Bolgarije, Švice, Latvije ter Bosne in Hercegovine.  Med posadkami bosta pod startno številko 3 nastopila tudi slovenska favorita in dvakratna zmagovalca eco relija na Goriškem Franko Špacapan in Sebastjan Kobal. Špacapan je poudaril, da imata s sovoznikom morda res nekoliko prednosti, ker gre za dirko na »domačem terenu«, a je ob tem poudaril, da gre za eno zahtevnejših dirk.
Po Team Rally Nova Gorica 8. april 2025
Le še nekaj kratkih uric nas loči, da vam razkrijemo več podrobnosti! Ob 16. uri se nam pridružite na tiskovni konferenci, kjer bomo razkrili več informacij letošnjega MAHLE 8. Eco Rally-ja! Kje? MAHLE , Polje 15, 5290 Šempeter pri Gorici, Slovenija Brez skrbi, če se nam ne morete pridružiti v živo! Konferenco boste lahko v živo spremljali tudi na našem Facebook profilu. Rally bo tokrat štel za: državnega prvenstva RS za električna vozila v Eco Rally-ju , pokalnega prvenstva AŠSLO za hibridna vozila v Eco Rally-ju 2025 in Bridgestone FIA Eco Rally Cup Pridružite se nam, bodite del zgodbe in izvedite vse podrobnosti pred začetkom dirke!
Po AMD Gorica 31. marec 2025
AMD Gorica bo v sklopu prireditev ob 8. MAHLE ECO rallyu organizirali več spremljevalnih prireditev. Tako bo v soboto 12.aprila 2025 na Trgu Evrope (na železniški postaji v Novi Gorici): - Razstava električnih avtomobilov. - Izbirno tekmovanje AMZS v poznavanju cestno prometnih predpisov in spretnostni vožnji s kolesi (za učenke osnovnih šol starosti od 10 do 12 let). - Po tekmovanju sledi brezplačen topel obrok (testenine) ter podelitev priznanj in nagrad ob 13. uri 12h dalje Izbirno tekmovanje AMZS v spretnostni vožnji za učenke in učence od 10 do 12 leta Izvedeno bo tekmovanje v spretnostni vožnji za sestavo 2 ekip (dečki in deklice) za udeležbo na izbirnem tekmovanju AMZS, ki bo potekalo v četrtek 15.5.2025 na Vranskem za nastop na evropskem prometnem tekmovanju ETEC v mesecu septembru 2025 v Beogradu v Srbiji. Poznavanje cestno prometnih predpisov bo izvedeno naknadno na Osnovni šoli Frana Erjavca, o čemer boste obveščeni. Vabljeni, da preskusite svoje znanje in spretnosti na postavljenem poligonu. Najhitrejši in najbolj spretni mali tekmovalci posebej deklice in dečki bodo prejeli privlačne nagrade: · 1. nagrada: Čelada · 2. nagrada: Ključavnica za kolo · 3. nagrada: Lučka za kolo Dodatne informacije in prijave dobite na tel. številki 041 695555 ( po 15. uri ) Miran Mozetič ali na FB AMD Gorica. Se vidimo: Prijave tudi na FB AMD Gorica Link za FB https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rgnxBPreEUS6gjcvpt9mZOANY5GmzVdIi1E2jJfA3MRURFhERUlUUkpRVklERVE1UFpDR1o5OTA2Si4u
Po AMD Gorica 25. marec 2025
Po Rally Team Nova Gorica 27. februar 2025
Sebastjan Kobal in Nives Cotič člana AMD Gorica sta se udeležila 7. Rally due Casteli – makadamski rally in zasedla 20. mesto v generalnem (od 111. posadk), tretje mesto med Slovenci, zmago v RWD in zmago med dvognanimi pogoni med Slovenci.
Po Rally Team Nova Gorica 2. februar 2025
Prvi makadamski spektakel v Anhovem ALPACEM Rally Show je uspel!  Zmago v generalni razvrstitvi sta med vsemi prijavljenimi posadkami osvojila Slovenca Ivan Hrženjak in Rok Gomizelj (hyundai i20 rally2). Hrženjak in Gomizelj sta prvo hitrostno preizkušnjo sicer začela nekoliko previdneje; za italijansko posadko pod startno številko 1 Laurencich - Mlakar (škoda fabia rally2) sta namreč zaostala za 0,2 sekunde. A že eno hitrostno preizkušnjo kasneje sta rezultat izenačila, nato pa na zadnji hitrostni preizkušnji tudi povedla. »Namen te udeležbe je bil, da sem lahko sploh preizkusil svoj novi rally2 avto, s katerim se nameravam letos udeležiti državnega prvenstva. Z dirkalnikom sem res odlično zadovoljen, vsem sva dokazala, da sva se dobro ujela,« se je po osvojeni zmagi pošalil Hrženjak. »Komaj čakam prihajajočo sezono, da dirkalnik preizkusim še na asfaltu,« je še povedal in dodal, da upa, da se tudi makadamska dirka obdrži ter morda da spodbudo za organizacijo še kakšne tovrstne prireditve v Sloveniji. Drugo mesto v generalni razvrstitvi sta torej osvojila Italijana Federico Laurencich in Alberto Mlakar, ki sta za vodilnima zaostala 2,5 sekunde. Tretje mesto pa je zasedel Slovenec Tom Nemarnik (semog MT09), ki je za prvouvrščenima zaostal 33,2 sekunde. Na treh hitrostnih preizkušnjah, ki so skupaj nanesle dobrih 32 kilometrov makadamske proge, se je pomerilo tudi devet posadk domačega društva AMD Gorica. Najboljša sta bila Jan Mrevlje in Manuel Šavli (honda civic VTI EK4), ki sta zasedla 12. mesto. Vse rezultate lahko najdete na: www.rally-novagorica.si/rezultati
Po Team Rally Nova Gorica 2. februar 2025
Seznam dirkačev je nekoliko oklesten – že v soboto smo lahko na startni listi za shakedown namesto 43 prijavljenih posadk spremljali dve posadki manj, startna lista tekmovalnega dne pa razkriva, da se bo na makadamski progi pomerilo le še 39 dirkačev. Da je proga v kamnolomu Alpacem precej zahtevna, so včeraj potrdili tudi številni tekmovalci, ki pa so nad prvim makadamskim relijev v Anhovem kljub temu navdušeni. Sebastjan Kobal, ki nastopa pod startno številko 30, je medtem še pred začetkom Alpacem Rally Show-a razkril, kakšne so razlike med dirko na klasičnem reliju in na makadamskem. »Pri vsakem je treba drugače pritiskati na plin in drugače vrteti krmilo. Kar se tiče dirkalnika, je največja razlika pri podvozju in gumah,« je povedal. Ker v Sloveniji ni drugih makadamskim relijev, številne slovenske posadke nimajo dirkalnika, ki bi bil primeren za dirko po makadamu. A tako tekmovalci kot organizatorji upajo, da se bo tudi s prvim makadamskim relijem v Anhovem to spremenilo. Kobal sicer meni, da so makadamski reliji bolj atraktivni, saj je na njih veliko več drsenja dirkalnika, izgubljanja stika s podlago, več skokov ... Meni pa tudi, da so lahko na makadamu tudi tisti dirkači s slabšimi oz. cenejšimi dirkalniki zelo hitro, zaradi česar so takšne dirke dostopnejše.
Po Team Rally Nova Gorica 31. januar 2025
Leta 2021 nam je povedal, da v Sloveniji pogreša predvsem dirke po makadamu. Takrat je dejal, da bi bila njegova sanjska reli preizkušnja makadamska dirka po šempaskem polju. No, ta sicer še ne obstaja, bo pa Sebastjan Kobal , ki ima za seboj že 20 let dirkaške kariere, zagotovo del prvega makadamskega relija v Anhovem. Tekmuje tako na klasičnih kot na makadamskih dirkah, v vlogi sovoznika pa zadnja leta s Frankom Špacapanom kraljuje tudi na eko relijih. Prav zato smo ga prosili, da pojasni razlike med klasičnim in makadamskim relijem. ____________________________________________________________________ Vozil si na klasičnih relijih, kot sovoznik zadnja leta tekmuješ tudi na eko relijih, kako pa je z makadamskimi reliji? Si se v preteklosti preizkusil tudi na njih? Avto BMW e46 325 sem za makadam pripravil že leta 2020 in že na svojem prvem reliju Due Casteli na Hrvaškem stopil na stopničke. V razredu RWD - rear wheel drive (po slovensko: avti na zadnji pogon) sem namreč osvojil tretje mesto. V zimski sezoni 2022/23 sem bil tudi zmagovalec GRC (gravel rally chalange) v razredu RWD. Za seboj imam torej že kar nekaj dirk. Na prihajajočem Alpacem Rally Show se boš torej z ostalimi dirkači pomeril na makadamskem terenu - kako se makadamski reli razlikuje od klasičnega? Razlike med klasičnim relijem (po asfaltu) in makadamskem reliju so predvsem pri pripravi dirkalnika – pri vsakem je treba drugače pritiskati na gas in drugače vrteti krmilo. Kar se tiče dirkalnika pa je največja razlika pri podvozju in gumah. Priprava dirkalnika na makadamski in klasični reli se torej razlikuje? Da, največja razlika priprave dirkalnika je kot rečeno pri podvozju in gumah. Kar je pa najbolj pomembno - na makadamu si lahko tudi s slabšim oz. cenejšim dirkalnikom zelo hiter. Zato menim, da so makadamske dirke dostopnejše, saj je priprava povprečnega dirkalnika cenejša kot za klasičen reli. To sem dokazal tudi s svojim BMW-jem, saj je bil začetni vložek za prvo dirko majhen. Z leti sem seveda dirkalnik dogradil in dodelal, s čimer mu je zrasla tudi vrednost. Katera podlaga je zahtevnejša in zakaj? Kateri ti je ljubši? Makadamski reliji so po moji oceni bolj atraktivni, ker je dosti več drsenja dirkalnika, izgubljanja stika s podlago, več skokov ... Ima pa tudi klasičen reli svoj čar. Tam so predvsem povprečne hitrosti večje. Težko bi izbiral, kateri mi je ljubši. Zato tudi vozim oba. Na zadnjih eko relijih si torej sedel na sovozniškem sedežu - kako se pa ta vloga razlikuje od tiste za volanom? V kateri si bolj domač? V obeh vlogah se dobro znajdem in uživam. Razlike so velike. Tudi sovozniška vloga pri klasičnih relijih in eko relijih je drugačna. Vsekakor se bolje počutim v vlogi voznika, vendar pa voznik na eko reliju ne bi mogel biti. Za to sem prehiter. Koliko dirk si v svoji dirkaški karieri že opravil kot voznik in kot sovoznik? Katera je bila tvoja najljubša in na kateri želiš morda v prihodnje še nastopiti? V resnici v 20 letih dirkanja svojih dirk ne štejem več. Teh je namreč preprosto preveč. Že samo pokalov je preko 100, tako da ne vem več, kam naj jih še pospravim (smeh). Najljubša pa … Prve dirke seveda ne pozabiš nikoli. Prav tako ne prvega pokala, nato prve zmage, prve dirke z novim dirkalnikom, prve zmage za svetovno prvenstvo (Eco Rally), pokal iz Monte Carla ... Kakšna so tvoja pričakovanja za prihajajoči reli v Anhovem? Želim si predvsem uživati, se imeti lepo in se družiti z enako mislečimi kolegi. Rezultati pridejo sami. Želim si tudi, da bi dirka uspela in navdušila še kakšnega organizatorja makadamskih dirk. Da nam torej ne bo treba hoditi na Hrvaško, kjer zadnja leta organizirajo do štiri zimske makadamske relije. Vse pohvale pa seveda tudi organizatorju in sponzorjem!
Več prispevkov