Avtomobilsko društvo AMD Gorica z deseto izvedbo svojega samostojnega relija sklepa prvo desetletje te izjemno uspešne in hitro rastoče avtomobilske prireditve. Nova Gorica je skupaj s severno Primorsko že tradicionalno ena izmed zibelk avtošporta v Sloveniji in tudi dom mnogih zelo uspešnih avtomobilskih voznikov v državnem prvenstvu. Omenimo le Leona Poberaja, Stojana Pirjevca in Slavka Komela, ki so navduševali tako v reliju kot tudi v hitrostnih dirkah. AMD Gorica letos praznuje že petinsedemdeseto društva, ki je bilo poleg avtomobilzma aktivno tudi v nekaterih panogah motociklizma.
Jubilejna deseta izvedba relija bo odlična priložnost za praznovanje tega novogoriškega jubileja. Prvi samostojni reli so Novogoričani organizirali leta 2012, ko je bil to le še pozivni reli s štirimi hitrostnimi preizkušnjami. Leta 2014 je reli prvič štel za slovensko državno prvenstvo, leta 2017 pa vstopil v koledar FIA evropskega reli pokala. Tam vztraja še letos in tako ostaja reli z najvišji mednarodnim statusom v Sloveniji.
Prvih devet izvedb relija je zaznamovalo mnogo izjemnih tekmovalnih obračunov, vrhunskih voženj in gostovanja mnogih kakovostnih voznikov - nekateri tudi z obilnimi izkušnjami z relijev svetovnega prvenstva. Do zdaj je reli dobilo pet različnih voznikov in dejansko je do zdaj manjkala le slovenska zmaga. Štirikrat je reli dobil Claudio De Cecco, dvakrat Nikolay Gryazin, po enkrat pa Ondrej Bisaha, Umberto Scandola in Emmanuel Guigou. Dvakrat se je zmaga nasmihala slovenskemu državnemu prvaku Roku Turku, a se mu je po vozniški napaki oziroma tehnični okvari za zdaj še izmuznila.
Nova priložnost bo letos, ko bo imel reli petnajst hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 151 kilometrov. Prvi del relija bo sestavljala petkova večerna kratka preizkušnja v središču Nove Gorice in sobotnih dodatnih osem hitrostnih preizkušenj, nedeljski del pa nato še zadnjih šest preizkušenj. Prvi dan ima 85, drugi pa 65 tekmovalnih kilometrov. Prvi dan bo najdaljša preizkušnja dolga 14,9 kilometra, drugi dan pa 17,1 kilometra. Tako prvi kot drugi del relija bosta torej precej enakovredna.
Napovedana dolžina je praktično enaka kot leta 2019, še nikoli pa reli v Novi Gorici ni imel toliko hitrostnih preizkušenj kot letos. Do zdaj jih je bilo na sporedu največ trinajst, letos bodo torej izpeljali še dodatni dve. Kako zahteven je novogoriški reli, priča podatek, da je morala v zadnjih dveh izvedbah odstopiti približno tretjina posadk.
Najvišje povprečje je med zmagovalci že leta 2013 postavil De Cecco in sicer kar 102 kilometra na uro. Takrat je bil reli še mnogo krajši kot v poznejših letih. Od leta 2017, ko je reli del FIA evropskega pokala v reliju, je povprečje zmagovalca znašalo od 93 do 98 kilometra na uro.
Najbolj prepričljivo zmago je leta 2015 slavil Umberto Scandola (Škoda Fabia R5), ki je tekmece ugnal za dobre štiri minute. Najmanjša razlika med prvim in drugim mestom je bila leta 2018, ko je Ondreja Bisaho in Claudia De Cecca ločilo le 12 sekund.
De Cecco in Gryazin sta do zdaj dobila po 22 oziroma 21 hitrostnih preizkušenj, med Slovenci jih je Turk do zdaj dobil 13. Med slovenskimi vozniki so na preizkušnjah slavila še Aleks Humar (5 HP) in Boštjan Avbelj (2 HP). Poleg Turka je uspel na reliju voditi le še Humar.
Če je bila zmaga do zdaj v Novi Gorici rezervirana za tujce, so se štirje slovenski vozniki uspeli uvrstiti na zmagovalne stopničke. Trikrat sta na njih stala Turk in Humar, po enkrat pa Avbelj in Grega Premrl.
Lani je reli prvič dobil dirkalnik, ki ni imel štirikolesnega pogona. To je uspelo francoskemu vozniku Emmanuelu Giugouju (Alpine A100 Rally). Letos bo reli, čeprav bo večinoma potekal na dokaj dobro znanih cestah v širši okolici Nove Gorice, spet ponudil povsem nove pogoje in nov tekmovalni razplet.
Copyright © 2018 MAHLE 12. Rally Nova Gorica & MAHLE 7. ECO Rally Powered by MeetPoint.