Eco Rally Kitajska, Hefei, 25. -30. 9. 2024

Na povabilo mednarodne avtomobilistične zveze FIA se je slovenska eko reli posadka Franko Špacapan in Sebastjan Kobal, člana domačega kluba AMD Gorica, konec septembra 2024 udeležila relija 2024 Great Yellow Mountains International Eco Rally, prvega eko relija na Kitajskem. Na tekmovanju je sodelovalo 40 posadk, od teh osem iz Evrope. Start in zaključek relija se je odvijal v sedem milijonskem mestu Hefei, kjer domuje avtomobilska industrija in množičnost uporabe električnih vozil v tem mestu je velika. Vsako tretje osebno vozilo in posamezni avtobusi so električni, tricikli, skuterji in kolesa so že skoraj vsi električni, navadnih koles pa je zelo malo za videt. Električna infrastruktura polnilnic je urejena in dostopna vsakomur. Hitre polnilnice so na vsakem večjem parkirišču, trgovskih središčih, stanovanjskih soseskah. V garažnih hišah malih polnilnic ne primanjkuje.
Reli speljan v provinci Anhui je bil s petimi etapami in TP na 1.000 km dolgi trasi lepa izkušnja za spoznavanje zelo tehnološko razvite in kulturno različne socialistične države. Organizator je z odliko pripravil dogodek. Po vsaki etapi je razglasil zmagovalce dneva in pripravil bogat kulturni večer predstavitve znamenitosti gostujočega kraja. Spoznali smo lokalno kulinariko, okuse kitajske kuhinje. Spletli nova prijateljstva s prostovoljci, ki so bili v pomoč na prireditvi in nam pomagali pri komunikaciji z domačini. Topel sprejem smo doživljali tudi v krajih na trasi dirke, kjer so nas domačini ob cesti veselo pozdravljali z zastavicami Kitajske. V križiščih čakanje na zeleno luč ni bilo dolgočasno, ansambli z bobni so nas s tolčenjem bučno pozdravljali. Ponos države je viden na vsakem koraku, zastave so bile izobešene na vsakem drogu javne razsvetljave. Urejenost javnih površin za oceno odlično, na ograjah viaduktov v mestih so nameščena urejena cvetlična korita in to kilometre daleč. Občutek, da smo bili nadzorovani je bila mogoče edina moteča težava v tej državi. Na tisoče kamer te spremlja na vsakem koraku, ulici, po mestu, hotelu … Urejanje formalnostih pri pridobivanju vozniškega dovoljenja je potekalo zelo birokratsko počasi. Preverjanje vise, potnega lista, osebnih fotografij in tako naprej. Med tem časom so nam prikazali kratke spote o nevarnostih in posledicah nesreč v prometu. Druga skrajnost pa je. Celoten reli smo vozili brez registrskih tablic, avtocestni vstopi in izhodi pasovi so bili rezervirani in prosto odprti za udeležence tekmovanja. Skratka, občutila se je moč sistema vladanja.

Namen relija je bil promocija prehoda na zelene tehnologije in organizator nam je postregel s širokim naborom električnih avtomobilov domačih znamk, za katere Evropejci še nismo slišali. Ti avti so pravi tehnološki fenomeni napram poznanim znamkam električnih avtomobilov iz Evrope. Med drugim smo si ogledali tovarno električnih in hibridnih avtomobilov znamke Chery s sodobno robotizirano proizvodnjo izdelave karoserije avtomobila in montažno linijo sestavljanja hibridnih in električnih avtomobilov. Vsako minuto pelje dokončan avto iz traka. Naši posadki je bila dodeljen avto Chery Exeed Sterra ES, športna limuzina na štirikolesni pogon in 480 KM, z aktivnim podvozje in spojlerjem na zadku ter pospeškom 3,5 s na 100 km/h. Pravi dirkalnik.

Zanimivo speljana trasa relija po hitrih cestah mest do zamotanih hribovskih poti. Točnostne preizkušnje v dolžini od 38 km do 55 km, speljane po manj prometnih cestah, so bile svojevrsten izziv. Vsekakor posebnost je bila TP s semaforji na trasi. Za prvo organizacijo takšnega relija je bilo pričakovati težave pri izpeljavi preizkušenj. Posebej na startu TP, start z minutnim zamikom je povzročal zagato, ko je skupaj startalo več tekmovalcev hkrati, se prehitevali po celotni trasi TP in lovili idealni čas. Organizator se je potrudil pri razlagi posebnosti iz road booka, predvsem za dodatna pojasnila domačim tekmovalcem, ker so tovrstna tekmovanja za njih nova. A Kitajci ne bi bil Kitajci, če se ne bi hitro učili. Na tretji TP so bili najboljši Kitajci že med deseterico in na četrti TP je celo zmagala kitajska ekipa, sicer s priporočilom KP, seveda. Pa vendar so dokazali, da takšno tekmovanje ni zadnje na Kitajskem.

Od petih TP je slovenska posadka dosegla trikrat 4. mesto, enkrat 6. mesto in 9. mesto. Generalno skupaj s porabo je zmagala italijanska posadka, pred češko in portugalsko, slovenska je zasedla 7. mesto. Druga zgodba je bilo tekmovanje v porabe energije, avto slovenske posadke je bil nekonkurenčen za to vrsto tekmovanja. V porabi so bili absolutni zmagovalci, seveda od zadaj naprej. WLPT športnega vozila je bil postavljen zelo nizko od realne porabe in s tem je rezultat posledično tudi velik koeficient porabe, več kot 1,5.
Očarani - presenečeni smo nad lepotami in razvitostjo države, kar je pred stoletji ugotovil že Marco Polo. Hvala gre organizatorju za povabilo in doživete nepozabne trenutke iz prvega eco relija po Aziji.








