Eco Rally Kitajska, Hefei, 25. -30. 9. 2024

Team Rally Nova Gorica • 11. oktober 2024

Na povabilo mednarodne avtomobilistične zveze FIA se je slovenska eko reli posadka Franko Špacapan in Sebastjan Kobal, člana domačega kluba AMD Gorica, konec septembra 2024 udeležila relija 2024 Great Yellow Mountains International Eco Rally, prvega eko relija na Kitajskem. Na tekmovanju je sodelovalo 40 posadk, od teh osem iz Evrope. Start in zaključek relija se je odvijal v sedem milijonskem mestu Hefei, kjer domuje avtomobilska industrija in množičnost uporabe električnih vozil v tem mestu je velika. Vsako tretje osebno vozilo in posamezni avtobusi so električni, tricikli, skuterji in kolesa so že skoraj vsi električni, navadnih koles pa je zelo malo za videt. Električna infrastruktura polnilnic je urejena in dostopna vsakomur. Hitre polnilnice so na vsakem večjem parkirišču, trgovskih središčih, stanovanjskih soseskah. V garažnih hišah malih polnilnic ne primanjkuje.

Reli speljan v provinci Anhui je bil s petimi etapami in TP na 1.000 km dolgi trasi lepa izkušnja za spoznavanje zelo tehnološko razvite in kulturno različne socialistične države. Organizator je z odliko pripravil dogodek. Po vsaki etapi je razglasil zmagovalce dneva in pripravil bogat kulturni večer predstavitve znamenitosti gostujočega kraja. Spoznali smo lokalno kulinariko, okuse kitajske kuhinje. Spletli nova prijateljstva s prostovoljci, ki so bili v pomoč na prireditvi in nam pomagali pri komunikaciji z domačini. Topel sprejem smo doživljali tudi v krajih na trasi dirke, kjer so nas domačini ob cesti veselo pozdravljali z zastavicami Kitajske. V križiščih čakanje na zeleno luč ni bilo dolgočasno, ansambli z bobni so nas s tolčenjem bučno pozdravljali. Ponos države je viden na vsakem koraku, zastave so bile izobešene na vsakem drogu javne razsvetljave. Urejenost javnih površin za oceno odlično, na ograjah viaduktov v mestih so nameščena urejena cvetlična korita in to kilometre daleč. Občutek, da smo bili nadzorovani je bila mogoče edina moteča težava v tej državi. Na tisoče kamer te spremlja na vsakem koraku, ulici, po mestu, hotelu … Urejanje formalnostih pri pridobivanju vozniškega dovoljenja je potekalo zelo birokratsko počasi. Preverjanje vise, potnega lista, osebnih fotografij in tako naprej. Med tem časom so nam prikazali kratke spote o nevarnostih in posledicah nesreč v prometu. Druga skrajnost pa je. Celoten reli smo vozili brez registrskih tablic, avtocestni vstopi in izhodi pasovi so bili rezervirani in prosto odprti za udeležence tekmovanja. Skratka, občutila se je moč sistema vladanja.


Namen relija je bil promocija prehoda na zelene tehnologije in organizator nam je postregel s širokim naborom električnih avtomobilov domačih znamk, za katere Evropejci še nismo slišali. Ti avti so pravi tehnološki fenomeni napram poznanim znamkam električnih avtomobilov iz Evrope. Med drugim smo si ogledali tovarno električnih in hibridnih avtomobilov znamke Chery s sodobno robotizirano proizvodnjo izdelave karoserije avtomobila in montažno linijo sestavljanja hibridnih in električnih avtomobilov. Vsako minuto pelje dokončan avto iz traka. Naši posadki je bila dodeljen avto Chery Exeed Sterra ES, športna limuzina na štirikolesni pogon in 480 KM, z aktivnim podvozje in spojlerjem na zadku ter pospeškom 3,5 s na 100 km/h. Pravi dirkalnik.


Zanimivo speljana trasa relija po hitrih cestah mest do zamotanih hribovskih poti. Točnostne preizkušnje v dolžini od 38 km do 55 km, speljane po manj prometnih cestah, so bile svojevrsten izziv. Vsekakor posebnost je bila TP s semaforji na trasi. Za prvo organizacijo takšnega relija je bilo pričakovati težave pri izpeljavi preizkušenj. Posebej na startu TP, start z minutnim zamikom je povzročal zagato, ko je skupaj startalo več tekmovalcev hkrati, se prehitevali po celotni trasi TP in lovili idealni čas. Organizator se je potrudil pri razlagi posebnosti iz road booka, predvsem za dodatna pojasnila domačim tekmovalcem, ker so tovrstna tekmovanja za njih nova. A Kitajci ne bi bil Kitajci, če se ne bi hitro učili. Na tretji TP so bili najboljši Kitajci že med deseterico in na četrti TP je celo zmagala kitajska ekipa, sicer s priporočilom KP, seveda. Pa vendar so dokazali, da takšno tekmovanje ni zadnje na Kitajskem.


Od petih TP je slovenska posadka dosegla trikrat 4. mesto, enkrat 6. mesto in 9. mesto. Generalno skupaj s porabo je zmagala italijanska posadka, pred češko in portugalsko, slovenska je zasedla 7. mesto. Druga zgodba je bilo tekmovanje v porabe energije, avto slovenske posadke je bil nekonkurenčen za to vrsto tekmovanja. V porabi so bili absolutni zmagovalci, seveda od zadaj naprej. WLPT športnega vozila je bil postavljen zelo nizko od realne porabe in s tem je rezultat posledično tudi velik koeficient porabe, več kot 1,5.

Očarani - presenečeni smo nad lepotami in razvitostjo države, kar je pred stoletji ugotovil že Marco Polo. Hvala gre organizatorju za povabilo in doživete nepozabne trenutke iz prvega eco relija po Aziji.


Po MAHLE Racing Team Slovenija 23. oktober 2025
Karavana FIA pokala, tekmovanja z električnimi avtomobili se je iz Galicije v Španiji preselila na Kitajsko, natančneje v provinco Anhui. Med katerimi ni manjkala posadka MAHLE Racing Team Slovenija (F. Špacapan- S. Kobal). Neokrnjena narava je tukaj zelo podobna naši štajerski in dolenjski pokrajini. Zelenja ne manjka, nacionalni parki so tukaj nekaj zelo očarljivo lepega. Granitne pečine in čudovito nenavadno oblikovane skale s starodavni borovci, ki rastejo iz razpok skal. Meglice in oblaki, ki pogosto zavijejo vrhove, kar ustvarja morje oblakov in razgledne točke z osupljivimi sončnimi vzhodi. Vse to ponuja Yellow mountains park v Huangshanu, kateri je navdihnil nešteto kitajskih slik in pesmi, zlasti v tradicionalnem slogu hribov in vode. Namesto vinske trte na gričih tukaj prevladujejo nasadi rastlin iz katerih nastaja zeleni in črni čaj. Mlade vršičke lističev čaja smukajo pridne roke deklet, ki ga sušijo na domačih dvoriščih. Riž je še vedno glavna sestavina kitajskih jedi, v dolinah so širna riževa polja, na katera je zapeljal tudi kombajn za žetev. Med drugim je neokrnjenost narave vidna z življenjem staroselcev v vaseh, visoko v hribih, stran od civilizacije, do katerih je potrebno nekaj minut hoda, kjer še ni dostopne ceste. Oko popotnika se ustavi v potokih, kjer žene še vedno ročno perejo prerilo. Ja to je Kitajska, dežela ekstremov, do koder sodoben svet še ni segel. Domačini so prisrčni in skromni. Pristanemo v Hefeiju, zibelki kitajskega avtomobilizma. Mesto Hefei združuje tako znanje kot razvoj avtomobilske industrije, tudi evropskih, kot novih še vzhajajočih, nam nepoznanih avtomobilskih znamk. Organizator z relijem električnih vozil želi prikazat razvoj Kitajske avto industrije v zadnjim desetletju. Topel sprejem organizatorja in kulinarična raznolikost z bogatim kulturnim izročilom v vsakem kraju postanka, je 50 posadk relija, od tega 10 iz EU sproščala ob natrpani časovnici tekmovanja po več kot 1.100 kilometrskem štiridnevnem popotovanju po krajih Anqing, Chizhou, Huangshan in Xuancheng v provinci Anhui. Po ureditvi prijavnih formalnosti smo popoldan pred tekmovanjem obiskali dve tehnološko napredni proizvodnji hibridnih in električnih vozil. Pred vstopom v tovarno so nam prelepili kamere na mobilnih telefonih, kajti zavedajo se tehnološke prednosti v svetu elektro avtomobilizma. Proizvajalec JAC nas je popeljal med proizvodne trakove letos predstavljene prestižne limuzine Maextro S800, ki se kosa z evropskim Maybach S680. Vprašanje je: Do kam lahko še seže udobje v avtomobilu ? Za to ima odgovor JAC, za ceno 125.000€ ponuja najboljšo sanjsko različico te limuzine. Proizvodnja je razprodana v naprej. Drugi idol kitajske avtomobilske industrije je NIO, od leta 2016 do danes je izdelal že več kot pol milijona vozil. Ima zelo široko paleto električnih vozil, za vse okuse uporabnikov, celo z dometom prek 1000 km z enim polnjenjem. NIO ne promovira polnjenja baterije na polnilnicah, ampak zamenjavo baterije na postajah Power Swap. Gre za avtomatiziran sistem, kjer vozilo v nekaj minutah zamenja prazno baterijo za polno, brez posega uporabnika. Postopek poteka v popolnoma robotski postaji. Vozilo se zapelje na postajo, sistem prepozna model in stanje, nato robot izvleče prazno baterijo in vstavi napolnjeno. Celoten postopek traja približno 3–5 minut, kar je bistveno hitreje kot klasično hitro polnjenje. S Power Swap imajo pokrito cesto med Sichuan in Tibetom , kar pomeni 2.950 km dolgo pot. Ponašajo se s širokim naborom prek 3.500 hitrih polnilnic po celotni državi. Reli razdeljen na štiri dni in dele s trasami med 220 in 330 km dnevno, v vsakem končnem mestu nas je spremljal bogat kulturni program s podelitvijo nagrad najuspešnejšim tekmovalcem tistega dne. S startom v Hefeiu smo začeli tekmovanje, dež nas je spremljal celi dan in traso smo z manjšimi težavami zaključili na 7. mestu v mestu Anqing, naslednji dan nam vreme ni nagajalo, zagodla nam je manjša napaka na navigacijski napravi in odlična uvrstitev je splavala po vodi, pristali smo na 6 mestu. Organizator naju je s Sebastjanom Kobal razglasil za ambasadorja mesta Chizhou, kar je za naju bila velika čast. Tretji dan se je začel tako kot se mora, imeli smo lepo toplo vreme in lepe ceste, odpeljana trasa brez napak in zmagala sva etapo mesta Huangshan. Zadnji dan sva uspeh ponovila, vendar nas je 9 kazenskih točk ločilo od zmage in pristala sva na drugem mestu za nagrado mesta Xuancheng. Na koncu sva generalno osvojila 3. mesto v točnostni preizkušnji in skupaj s porabo 5. mesto za točkovanje FIA pokala. V porabi energije nisva blestela, saj naša športna različica karavana NIO ET5T, je bila precej potratna pri energiji, a nas je pa navduševala pri športnih užitkih vožnje. Kitajsko smo zapustili z lepimi izkušnjami in doživetji, je dežela presežkov, neskončnosti, na katero se bomo še vrnili ob danih možnostih. Karavana FIA pokala nadaljuje pot do naslednjega tekmovanja na Portugalskem otoku Madeira. 5.10.2025, Franko Špacapan
Po Team Rally Nova Gorica 21. oktober 2025
Spoštovani, z velikim ponosom vam pošiljamo poročilo z uspešno zaključenega Rallyja Soča Valley 2025 , kjer sva skupaj s sovoznico Pio Šumer dosegla zmagoslavje in osvojila 1. mesto v generalni razvrstitvi. Ta zmaga ni le potrditev najine trdega dela, temveč tudi rezultat izjemne podpore, ki nam jo omogočate vi. Rally Soča Valley je eden tehnično zahtevnejših rallyjev v regiji, z raznolikimi podlagami in hitro se menjajočimi vremenskimi pogoji. Letos je dogodek obsegal 8 hitrostnih preizkušenj , skupno dolžino 78 km . Od samega začetka sva s Pio vozila zbrano in odločno. Kljub močnim tekmecem sva z dobro pripravljenostjo, premišljeno strategijo in zaupanjem v vozilo uspešno izpeljala vse preizkušnje, pri tem pa ostala osredotočena. Ta rezultat mi je dal dodatno motivacijo za prihodnje dirke. Iskrena hvala za vašo podporo, zaupanje in sodelovanje. Vsaka vaša pomoč predstavlja pomemben del mozaika naših uspehov . Lep pozdrav, Best regards Mark ŠKULJ
Po Team Rally Nova Gorica 14. oktober 2025
Reli Nova Gorica je tudi letos upravičil svoj sloves enega najzahtevnejših in najbolj atraktivnih dogodkov v koledarju državnega prvenstva. Gledalci so bili priča vrhunskim bojem na prav vsakem kilometru hitrostnih preizkušenj, kjer so odločale malenkosti – tudi napake, ki včasih stanejo dragocenega časa ali celo končne uvrstitve. Sam sem reli začel zelo motivirano in z jasnim ciljem: pokazati dober tempo in se boriti za vrh v skupni konkurenci. Že od prve hitrostne preizkušnje smo narekovali dober ritem, a me je na eni izmed njih v nedeljskem delu doletela smola – ob agresivnem napadu sem zadel anticut s sprednjo desno gumo, kar je povzročilo predrtje. Zaradi tega sem izgubil nekaj dragocenega časa in moral voziti previdneje do cilja. Kljub zapletu sem uspel zbrano nadaljevati. Z ekipo smo ohranili zbranost in konstanten tempo do konca ter uspeli obdržati pozicijo. Rezultat? Prvo mesto med mladinci in izjemno drugo mesto v skupni razvrstitvi državnega prvenstva – kar je kljub napaki velik uspeh. Zahvala gre celotni ekipi za odlično podporo, vsem navijačem za energijo ob progi ter organizatorjem za odličen dogodek. Nova Gorica je znova dokazala, zakaj sodi med vrhunce domačega relija.
Po Team Rally Nova Gorica 28. september 2025
Zaključila se je trinajsta izvedba MAHLE relija Nova Gorica. V skupni razvrstitvi je dirko dobil Norbert Herczig (škoda fabia RS rally2, sovoznik Ramon Ferencz), ki je imel 20,6 sekunde prednosti pred Rokom Turkom (hyundai i20 rally2, sovoznica Blanka Kacin). Turk je bil danes v tesnem dvoboju z Markom Škuljem (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer), a po njegovi prebiti gumi in izgubi več kot dveh minut je bil reli predčasno odločen. Skupno tretja v Novi Gorici letos Albert von Thurn und Taxis (škoda fabia RS rally2, sovoznica Jara Hain), ki sta za Herczigom zaostala 44 sekund. Škulj je osvojil peto mesto in drugo v slovenskem državnem prvenstvu. Četrti skupno je bil Martin Laszlo (škoda fabia RS rally2, sovoznik Viktor Ban), ki je za tretjim mestom zaostal le 1,2 sekunde. Med Slovenci v prvi deseterici še Aleš Zrinski (škoda fabia rally2, sovoznik Metod Kurent), ki se je prebil na zmagovalne stopničke med Slovenci. Na zadnji hitrostni preizkušnji je zaradi tehnične okvare odstopil Marko Grossi (citroen C3 rally2, sovoznica Tara Berlot). Rezultati: 1. Herczig-Ferencz (škoda fabia RS rally2) 1:32:29,3; 2. Turk-Kacin (hyundai i20 rally2) + 0:20,6; 3. von Thurn und Taxis - Hain (škoda fabia RS rally2) + 0:44,1; 4. Lazslo-Ban (škoda fabia RS rally2) + 0:45,3; 5. Škulj-Šumer (citroen C3 rally2) + 2:45,1; 6. Gassner jr.-Gassner (renault clio rally3) + 4:18,4; 7. Kolčak-Černohorsky (hyundai i20 rally2) + 5:59,3; 8. Zrinski-Kurent (škoda fabia RS rally2) + 6:06,3; 9. Kowalczyk-Dymurski (renault clio rally3) + 6:23,3;  10. Botoni-Peruzzi (škoda fabia R5) + 6:33,1; …
Po Team Rally Nova Gorica 28. september 2025
Ob 9:01 se z osmo hitrostno preizkušnjo začne nedeljski del MAHLE relija v Novi Gorici. To so glavni poudarki pred drugim delom relija: V ospredju madžarsko-slovenski troboj za zmago. Norbert Herczig (škoda fabia RS rally2, sovoznik Ramon Ferencz) ima 10 sekund prednosti pred Rokom Turkom (hyundai i20 rally2, sovoznica Blanka Kacin) in 13,6 sekunde pred Markom Škuljem (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer). Slovenca bosta danes dopoldne lovila Madžara, a istočasno se bosta medsebojno pomerila za še pomembnejšo zmago v državnem prvenstvu. Na razpolago je kar 40 točk. Marko Grossi (citroen C3 rally2, sovoznica Tara Berlot) po štiriminutnem časovnem pribitku med Slovenci na sedmem mestu, a realno so še dosegljive tudi stopničke. Zaostanek za tretjeuvrščenim Martinom Čendakom (opel corsa rally4, sovoznik Jakob Markežič) je minuta in 16 sekund. Danes je na razpolago še 73 kilometrov hitrostnih preizkušenj. Čendak brani lepo prednost v Diviziji 2. Včeraj udarec za Vasjo Miklavčiča (Peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj) s štiriminutnim pribitkom (enak razlog kot pri Grossiju - neustrezno narezane pnevmatike). Miklavčič je v Diviziji šele osmi, lahko pa bi napredoval še nekaj mest. Čendak lahko danes z zmago poskrbi za lepo prednost v državnem prvenstvu. Med Slovenci skupno v prvi peterici še Aleš Zrinski (škoda fabia rally2, sovoznik Metod Kurent), vodilni v razredu Masters, in Janko Čebron (mitsubishi lancer EVO9, sovoznik Marko Stopar), vodilni v Diviziji 4. V Diviziji 1 ima Luka Brus (renault clio rally5, sovoznik Enej Bobič) lepo prednost 36,5 sekunde pred Renejem Černigojem (opel adam cup). Brusov glavni tekmec Mitja Velkavrh (renault clio rally5, sovoznica Nina Gorenc Velkavrh) je imel včeraj preveč težav in zapletov in je tako četrti z zaostankom dobre minute. Tretji v tem razredu letos zelo konstantni Alen Lampe (opel adam cup, sovoznik Matic Dolenc). V pokalnem prvenstvu Divizija 1A bo danes še napeto - vodilni Matjaž Vogrič (MG ZR 105, sovoznica Tjaša Vogrič) ima le 4,9 sekunde prednosti pred Janom Mrevljetom (honda civic, sovoznik Manuel Šavli).
Po Team Rally Nova Gorica 28. september 2025
Za nami je prvih sedem hitrostnih preizkušenj, ki so že nekoliko zmanjšale konkurenco med posadkami. Če sta zjutraj startali 102 posadki, je do večera odstopilo sedem posadk, med katerimi sta bila tudi Ivan Hrženjak in Rok Gomizelj, sicer zmagovalca letošnjega prvega ALPACEM Rally Show-a (dirke po makadamu), ki sta pod startno številko 7 ciljala na zmago v Novi Gorici. Zvečer so se posadke pomerile tudi na novogoriški klasiki – večerni krožni dirki v centru Nove Gorice. Na tej hitrostni preizkušnji je bila s povprečno hitrostjo dobrih 69 km/h najhitrejša posadka AMD Gorica – Mark Škulj in Pia Šumer (citroen c3 rally2). Škulj in Šumer se sicer v generalni razvrstitvi po prvem dnevu uvrščata na tretje mesto. Za vodilnim madžarskim tandemom Norbertom Herczigom in Ramonom Ferenczem (škoda fabia RS rally2) zaostajata za 13,6 sekunde. Na drugem mestu v generalni razvrstitvi je medtem sedemkratni državni prvak in lanskoletni zmagovalec novogoriškega relija Rok Turk s sovoznico Blanko Kacin (hyunday i20 N rally2), ki za vodilnim zaostaja 10 sekund. Tako Turk kot Škulj se tako v nedeljo podajata v lov za madžarskim dirkačem. »Preveč sekund sva zjutraj podarila z napačno izbiro gum za moker teren. Pri tako konstantnih bojih, kot so trenutno na dirki, je to težko nadoknadili,« priznava Turk, ki ob tem poudarja, da je tudi Škulj odličen dirkač, ki je s prestopom v višji razred še dodatno popestril letošnjo sezono. V razvrstitvi za državno prvenstvo trenutno vodita Turk in Kacin, sledita Škulj in Šumer, na tretje mesto pa sta se po prvem dnevu zavihtela Martin Čendak in Jakob Markežič, ki sicer tekmujeta v diviziji 2. Vodilni v diviziji 2 po sedmih HP: 1. Martin Čendak in Jakob Markežič (opel corsa rally4) 2. Jernej Fakin in Žiga Abram (peugeot 208 rally4) 3. Jan Medved in Izidor Šavelj (opel corsa rally4) Vodilni v diviziji 1 po sedmih HP: 1. Luka Brus in Enej Bobič (renault clio rally5) 2. Rene Černigoj in Aljaž Černigoj (opel adam cup) 3. Alen Lampe in Matic Dolenc (opel adam cup) Šest hitrostnih preizkušenj, nato podelitev nagrad A nič še ni dobljeno in nič še ni izgubl jeno! Nedelja namreč prinaša šest novih hitrostnih preizkušenj, med katerimi je tudi najdaljši brzinec v Sloveniji – HP Renče. 09.01 ALPACEM 1 Ročinj 14,9 km 10.04 KONEM COLOR 1 Ravnica 4,8km 10.42 RENČE 1 Renče 17,17km 13.08 ALPACEM 2 Ročinj 14,9 km 14.11 KONEM COLOR 2 Ravnica 4,8km 14.49 RENČE 2 Renče 17,17km Ob 17. uri pa bomo okronali novega zmagovalca letošnjega MAHLE 13. Rally-ja Nova Gorica. Podelitev pokalov in nagrad bo potekala pred Hotelom in Casinojem Perla na Kidričevi ulici v Novi Gorici. Podelitev bomo predvidoma v živo prenašali tudi na našem Facebook profilu.  Ob tem spomnimo, da nosi novogoriški reli koeficient 2 za točkovanje državnega prvenstva. Osvojene točke v skupni razvrstitvi in vseh razredih državnega prvenstva se bodo tako podvojile.
Po Team Rally Nova Gorica 27. september 2025
Divizija 1 je na MAHLE reliju v Novi Gorici najbolj množičen razred državnega prvenstva. Po šestih hitrostnih preizkušnjah vodi Luka Brus (renault clio rally5, sovoznik Enej Bobič) in sicer s prednostjo 33 sekund pred Renejem Černigojem (opel adam cup, sovoznik Aljaž Černigoj). Na zadnjih hitrostnih preizkušnjah tudi v tem razredu precej dogajanja. Vodilni Brus je na HP 5 Morsko prebil pnevmatiko in izgubil 45 sekund. Brus je do zdaj dobil štiri od šestih hitrostnih preizkušenj. Mitja Velkavrh (renault clio rally5, sovoznica Nina Velkavrh Gorenc je v prvem ovinku po štartu HP 4 poškodoval sprednje kolo in še nekaj delov podvozja, a nato vseeno uspel prevoziti vse tri hitrostne preizkušnje. Velkavrh je z drugega zdrsnil na peto mesto. Alan Pajk (renault clio rally5, sovoznik Lucijan Vovk) je popestril Divizijo 1. Dosegel je dva najboljša časa in napovedal, da prihodnje leto pelje celotno sezono. Pajk vozi svoj dirkalnik (nekdanji avtomobil Igorja Žbogarja). Pajk je vse možnosti za vrh izgubil zaradi napačnega vstopa v časovno kontrolo, zato je dobil šest minut pribitka. Brus ima 33 sekund prednosti pred Černigojem, četrti je Alen Lampe (opel adam cup, sovoznik Matic Dolenc), četrti Velkavrh, peti pa Jure Jereb (renault clio rally5, sovoznik Matej Praček). Prvi štirje vozniki so razvrščeni v 50 sekundah.
Po Team Rally Nova Gorica 27. september 2025
Po petih hitrostnih preizkušnjah je prednost madžarskega voznika Norberta Hercziga (škoda fabia RS rally2, sovoznik Ramon Ferencz) v Novi Gorici narasla že na skoraj 22 sekund (21,7 s). Toda Rok Turk (hyundai i20 rally2, sovoznica Blanka Kacin) je uspel nato na šesti hitrostni preizkušnji zaostanek z napadalno vožnjo zmanjšati za več kot devet sekund. Pred večernim superspecialom v Novi Gorici tako vodi Herczig, drugi je Turk z zaostankom 12,4 sekunde, tretji pa Mark Škulj (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer) z zaostankom 18,5 sekunde. Četrtouvrščeni Marko Grossi (citroen C3 rally2, sovoznica Tara Berlot) zaostaja 32,4 sekunde, peti Martin Laszlo (škoda fabia RS rally2, sovoznik Viktor Ban) pa 39,2 sekunde. Tudi šestouvrščeni Albert von Thurn und Taxis (škoda fabia RS rally2, sovoznica Jara Hain) zaostaja le 44 sekund. Toliko torej znaša razlika med prvo šesterico. V prvi deseterici je poleg Turka, Škulja in Grossija med Slovenci tudi Martin Čendak (opel corsa rally4, sovoznik Jakob Markežič. Ta je skupno deveti in najhitrejši med dirkalniki s sprednjim pogonom, kjer je Koprčan ohranil 24 sekund prednosti pred Vasjo Miklavčičem (peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj). V Diviziji 3 vodi Gregor Fakin (renault clio williams, sovoznik Žan Umek), v Diviziji 4 pa Janko Čebron (mitsubishi lancer EVO9, sovoznik Marko Stopar). Čebron ima 53 sekund naskoka pred favoritom Mitjo Glasenčnikom (renault clio rally3, sovoznik Matej Pistotnik), ki je zjutraj prebil gumo. V Diviziji 1 na vrhu s prednostjo 33 sekund zanesljivo Luka Brus (renault clio rally5, sovoznik Enej Bobič).
Po Team Rally Nova Gorica 27. september 2025
Generalni direktor podjetja MAHLE Electric Drives Slovenija, Gyoergy Szalay , nam je razkril, kaj ga pri reliju najbolj navdušuje in zakaj je podjetje MAHLE že vrsto let generalni pokrovitelj novogoriškega relija. Kot je dejal, so mu na klasičnem reliju najljubši tehnično zahtevni superspeciali, največji spektakel pa po njegovem mnenju ponujajo makadamske dirke in blatne trase. »Kar se tiče avtomobilov, so mi ljubši klasični dirkalniki, saj je njihova priprava na tekmovanje posebno zahtevna in zahteva veliko predanosti,« je dodal. Reli v Novi Gorici po njegovem mnenju predstavlja odličen preizkus za dirkače in vozila. »Reli namreč poteka izključno po asfaltu, zato lahko na njem resnično preizkusiš svoje meje,« je prepričan. Med letošnjimi hitrostnimi preizkušnjami mu je najbližja tista, ki nosi ime glavnega pokrovitelja – MAHLE. Gre za hitrostni preizkušnji 3 in 6, ki potekata po Banjški planoti in ju številni člani organizacijske ekipe ter tekmovalci ocenjujejo kot eni izmed bolj atraktivnih. Ob tem je kot zanimivo izpostavil tudi nedeljsko hitrostno preizkušnjo v Kromberku, pri kateri je posebej poudaril atraktiven cilj brzinca. Za najbolj spektakularno pa je označil tradicionalno superspecial preizkušnjo, ki poteka v samem središču Nove Gorice. »Ker sem tukaj, ker delam v tej regiji in ker je MAHLE glavni pokrovitelj, je moj najljubši reli prav MAHLE Rally Nova Gorica,« je še poudaril Szalay. Generalni direktor glavnega pokrovitelja dogodka je ob koncu izpostavil tudi pomen povezave med avto-moto športom in podjetjem MAHLE: »Reli poganjata isti timski duh in ista strast, kot ju ima MAHLE kot globalni proizvajalec avtomobilskih komponent. Avto-moto šport je srce naših inovacij, ki nas dela posebne – tako pri podpori tradicionalnim motorjem z notranjim zgorevanjem kot pri razvoju rešitev za elektromobilnost.« Ob ceremonialnem startu je dodal, da je 13. Rally Nova Gorica resnično poseben dogodek, ki združuje ljudi različnih starosti. »Dejstvo, da se je na dogodek prijavilo tako veliko število posadk in da reli že več let ob trasah hitrostnih preizkušenj privablja množice oboževalcev, govori samo zase,« je dejal. »Čeprav je žaromet na tovrstnih dogodkih običajno usmerjen v voznika in sovoznika, vsi vemo, da je za uspeh potrebna celotna ekipa. To je njihova strast, in MAHLE je prav zaradi tega duha avto-moto športa že več let pokrovitelj dogodka,« je še dodal Szalay ter se obrnil tudi na posadke: »Hvala vam za vašo predanost, ki največ šteje. Že to vas dela zmagovalce. In prosim, preizkusite svoje meje, a vozite tudi varno!« MAHLE kot generalni sponzor podpira tako Eco Rally kot Rally Nova Gorica, saj dogodka združujeta strast do avtomobilizma z vizijo trajnostne prihodnosti. »V skladu s strategijo MAHLE 2030+ vlagamo v inovacije na področju elektrifikacije, čistih motorjev z notranjim izgorevanjem in naprednih hladilnih sistemov. S podporo dogodkom, ki spodbujajo tehnološki napredek in okoljsko ozaveščenost, utrjujemo našo vlogo kot gonilna sila trajnostne mobilnosti. Zagotovo bomo ostali na tej poti in še naprej podpirali ta dogodek kot generalni pokrovitelj,« pa še sporoča generalni pokrovitelj MAHLE 13. Rally-ja Nova Gorica, MAHLE Electric Drives Slovenija.
Po Team Rally Nova Gorica 27. september 2025
Po prvih treh hitrostnih preizkušnjah MAHLE relija Nova Gorica vodstvo za nekdanjega madžarskega prvaka Norberta Hercziga (škoda fabia RS rally2, sovoznik Ramon Ferencz), ki je dobil dve od treh preizkušenj. Na zadnji je bil najhitrejši Mark Škulj (citroen C3 rally2, sovoznica Pia Šumer), ki za Herczigom zaostaja 5,5 sekunde in ima 3,9 sekunde prednosti pred Rokom Turkom (hyundai i20 rally2, sovoznica Blanka Kacin). Četrti je Albert von Thurn und Taxis (škoda fabia RS rally2, sovoznica Jara Hain) in peti Marko Grossi (citroen C3 rally2, sovoznica Tara Berlot). V slovenskem DP Škulja, Turka in Grossija loči 11,8 sekunde. Prvih šest posadk v skupni razvrstitvi je v 25 sekundah. Kar četrti skupno med Slovenci je Martin Čendak (opel corsa rally4, sovoznik Jakob Markežič), vodilni v Diviziji 2. Tam ima 20,1 sekunde prednosti pred Vasjo Miklavčičem (peugeot 208 rally4, sovoznik Martin Černigoj). Tretji z zaostankom 32 sekund Jernej Fakin (peugeot 208 rally4, sovoznik Žiga Abram). Odstopiti sta morala Ivan Hrženjak (hyundai i20 rally2, nesreča) in Darko Peljhan (VW polo proto, tehnična okvara), pnevmatiko je že zjutraj prebil Mitja Glasenčnik (renault clio rally3). V Diviziji 1 odlično jutro za Luko Brusa (renault clio rally5, sovoznik Tadej Zaljuberšek), ki ima 22,7 sekunde prednosti pred Mitjo Velkavrhom (renault clio rally5). Tretji je Alan Pajk (renault clio rally5, sovoznik Lucijan Vovk) z zaostankom 31,8 sekunde.