Po MAHLE Racing Team Slovenija
•
23. oktober 2025
Karavana FIA pokala, tekmovanja z električnimi avtomobili se je iz Galicije v Španiji preselila na Kitajsko, natančneje v provinco Anhui. Med katerimi ni manjkala posadka MAHLE Racing Team Slovenija (F. Špacapan- S. Kobal). Neokrnjena narava je tukaj zelo podobna naši štajerski in dolenjski pokrajini. Zelenja ne manjka, nacionalni parki so tukaj nekaj zelo očarljivo lepega. Granitne pečine in čudovito nenavadno oblikovane skale s starodavni borovci, ki rastejo iz razpok skal. Meglice in oblaki, ki pogosto zavijejo vrhove, kar ustvarja morje oblakov in razgledne točke z osupljivimi sončnimi vzhodi. Vse to ponuja Yellow mountains park v Huangshanu, kateri je navdihnil nešteto kitajskih slik in pesmi, zlasti v tradicionalnem slogu hribov in vode. Namesto vinske trte na gričih tukaj prevladujejo nasadi rastlin iz katerih nastaja zeleni in črni čaj. Mlade vršičke lističev čaja smukajo pridne roke deklet, ki ga sušijo na domačih dvoriščih. Riž je še vedno glavna sestavina kitajskih jedi, v dolinah so širna riževa polja, na katera je zapeljal tudi kombajn za žetev. Med drugim je neokrnjenost narave vidna z življenjem staroselcev v vaseh, visoko v hribih, stran od civilizacije, do katerih je potrebno nekaj minut hoda, kjer še ni dostopne ceste. Oko popotnika se ustavi v potokih, kjer žene še vedno ročno perejo prerilo. Ja to je Kitajska, dežela ekstremov, do koder sodoben svet še ni segel. Domačini so prisrčni in skromni. Pristanemo v Hefeiju, zibelki kitajskega avtomobilizma. Mesto Hefei združuje tako znanje kot razvoj avtomobilske industrije, tudi evropskih, kot novih še vzhajajočih, nam nepoznanih avtomobilskih znamk. Organizator z relijem električnih vozil želi prikazat razvoj Kitajske avto industrije v zadnjim desetletju. Topel sprejem organizatorja in kulinarična raznolikost z bogatim kulturnim izročilom v vsakem kraju postanka, je 50 posadk relija, od tega 10 iz EU sproščala ob natrpani časovnici tekmovanja po več kot 1.100 kilometrskem štiridnevnem popotovanju po krajih Anqing, Chizhou, Huangshan in Xuancheng v provinci Anhui. Po ureditvi prijavnih formalnosti smo popoldan pred tekmovanjem obiskali dve tehnološko napredni proizvodnji hibridnih in električnih vozil. Pred vstopom v tovarno so nam prelepili kamere na mobilnih telefonih, kajti zavedajo se tehnološke prednosti v svetu elektro avtomobilizma. Proizvajalec JAC nas je popeljal med proizvodne trakove letos predstavljene prestižne limuzine Maextro S800, ki se kosa z evropskim Maybach S680. Vprašanje je: Do kam lahko še seže udobje v avtomobilu ? Za to ima odgovor JAC, za ceno 125.000€ ponuja najboljšo sanjsko različico te limuzine. Proizvodnja je razprodana v naprej. Drugi idol kitajske avtomobilske industrije je NIO, od leta 2016 do danes je izdelal že več kot pol milijona vozil. Ima zelo široko paleto električnih vozil, za vse okuse uporabnikov, celo z dometom prek 1000 km z enim polnjenjem. NIO ne promovira polnjenja baterije na polnilnicah, ampak zamenjavo baterije na postajah Power Swap. Gre za avtomatiziran sistem, kjer vozilo v nekaj minutah zamenja prazno baterijo za polno, brez posega uporabnika. Postopek poteka v popolnoma robotski postaji. Vozilo se zapelje na postajo, sistem prepozna model in stanje, nato robot izvleče prazno baterijo in vstavi napolnjeno. Celoten postopek traja približno 3–5 minut, kar je bistveno hitreje kot klasično hitro polnjenje. S Power Swap imajo pokrito cesto med Sichuan in Tibetom , kar pomeni 2.950 km dolgo pot. Ponašajo se s širokim naborom prek 3.500 hitrih polnilnic po celotni državi. Reli razdeljen na štiri dni in dele s trasami med 220 in 330 km dnevno, v vsakem končnem mestu nas je spremljal bogat kulturni program s podelitvijo nagrad najuspešnejšim tekmovalcem tistega dne. S startom v Hefeiu smo začeli tekmovanje, dež nas je spremljal celi dan in traso smo z manjšimi težavami zaključili na 7. mestu v mestu Anqing, naslednji dan nam vreme ni nagajalo, zagodla nam je manjša napaka na navigacijski napravi in odlična uvrstitev je splavala po vodi, pristali smo na 6 mestu. Organizator naju je s Sebastjanom Kobal razglasil za ambasadorja mesta Chizhou, kar je za naju bila velika čast. Tretji dan se je začel tako kot se mora, imeli smo lepo toplo vreme in lepe ceste, odpeljana trasa brez napak in zmagala sva etapo mesta Huangshan. Zadnji dan sva uspeh ponovila, vendar nas je 9 kazenskih točk ločilo od zmage in pristala sva na drugem mestu za nagrado mesta Xuancheng. Na koncu sva generalno osvojila 3. mesto v točnostni preizkušnji in skupaj s porabo 5. mesto za točkovanje FIA pokala. V porabi energije nisva blestela, saj naša športna različica karavana NIO ET5T, je bila precej potratna pri energiji, a nas je pa navduševala pri športnih užitkih vožnje. Kitajsko smo zapustili z lepimi izkušnjami in doživetji, je dežela presežkov, neskončnosti, na katero se bomo še vrnili ob danih možnostih. Karavana FIA pokala nadaljuje pot do naslednjega tekmovanja na Portugalskem otoku Madeira. 5.10.2025, Franko Špacapan