Trije reliji, 25 HP: te posadke letos prevladujejo
Gregor Pavšič • 5. september 2021

Trije reliji in en zmagovalec, ki je do zdaj tekmecem oddal le eno izmed 25 hitrostnih preizkušenj. Rok Turk (hyundai i20 R5) prevladuje v skupni razvrstitvi, Marko Grossi (peugeot 208 rally4) pa med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Najširši vrh ima spet najmanjša divizija I. Na reliju v Novi Gorici prvič tudi dodatne točke za uvrstitev v prvem tekmovalnem dnevu.
Državno prvenstvo v reliju se letos po lani le treh izpeljanih prireditvah vrača v normalne okvire. Maja se je sezona začela v Velenju, nato sta potekala še relija v Vipavski dolini in Železnikih. Za posadkami je do zdaj 274 dirkaških kilometrov na 25 hitrostnih preizkušnjah. Reli v Novi Gorici bo torej daljši od polovice letošnjih treh relijev.
V skupni razvrstitvi tudi letos nima prave konkurence Rok Turk (hyundai i20 R5) s sovoznikom Vilijem Ošlajem. Prva dva relija je v slovenski razvrstitvi dobil s prednostjo treh minut, na tretjem je bil od vseh hitrejši celo za več kot štiri minute. Le na eni izmed letošnjih preizkušenj ni postavil najboljšega časa. V povprečju je bil na vsakem kilometru hitrostnih preizkušenj od tekmecev hitrejši za kar 2,2 sekunde.
Turk je edini “brzinc” oddal Peljhanu
Turk je tako izrazit favorit tako državnega prvenstva kot tudi novogoriškega relija. Tekmeci - predvsem Marko Grossi (peugeot 208 rally4) in Aleš Zrinski (ford fiesta R5) - so se mu na posameznih hitrostnih preizkušnjah letos približali kvečjemu na sekundo in pol zaostanka na dirkaški kilometer. Le tehnična okvara ali vozniška napaka lahko Turku prepreči novo zmago. V skupni razvrstitvi drugo mesto drži Darko Peljhan s sovoznikom Matejem Čarjem, ki bo v Novi Gorici spet vozil VW polo proto. Peljhan je letos Turku odščipnil edino zmago na hitrostnih preizkušnjah.
Grossi pol sekunde na kilometer HP pred Fakinom
Bolj izenačena je konkurenca med dvokolesno gnanimi avtomobili, kjer je na zadnjih dveh relijih z novim dirkalnikom prevladoval Grossi s sovoznico Taro Berlot. Grossi je dobil večino dozdajšnjih hitrostnih preizkušenj v diviziji II, kjer je bil od glavnega tekmeca Jerneja Fakina (ford fiesta rally4, sovoznik Gregor Fakin) na zadnjih dveh relijih hitrejši za pol sekunde na kilometer HP.
To je trenutna razlika med njima, Fakin pa bo poskušal izkoristiti domač teren in na tem pomembnem reliju z dobro pripravo nuditi dober odpor favoritu Grossiju. Portorožan bo prav gotovo napadal že na uvodnih hitrostnih preizkušnjah. Ker ima z lastniškim dirkalnikom več kilometrov od Fakina, ki avtomobil najema in prevozi zato tudi manj testnih kilometrov, je bolj navožen in to je ključno prav v prvi tretjini relijev.
Divizija II postaja osrednji razred slovenskega relija: povratek Humarja, tu so še Štucin, Škulj, Medved …
V njun dvoboj se bo vsaj na prestižni ravni vmešal Aleks Humar (ford fiesta rally4, sovoznik Mark Žgavec), ki je z enakim dirkalnikom v Novi Gorici vozil že predlani. V širši krog kandidatov za vrh sodi še več voznikov: to sta Mark Škulj (ford fiesta rally4, sovoznik Uroš Ocvirk) in Jan Medved (ford fiesta rally4, sovoznik Izidor Šavelj). Prav tako je letos na domačem reliju okrog Vipave odlično vozil Martin Štucin (renault clio R3), tu so še povratnik (lanski prvak) Simon Mlinar (peugeot 208 R2), Rok Jerkič (peugeot 208 R2), Jan Oblak (ford fiesta rally4), Igor Žbogar (renault clio R3T) in ostali. Divizija II se je razvila v osrednji reli slovenskega relija.
Renault clio rally5 proti starejšim dirkalnikom
V diviziji III nas spet čaka zanimiv dvoboj dveh renault cliov RS Matica Humarja in Vasje Miklavčiča, na sam vrh pa spet cilja tudi povratnik Miha Mušič (BMW M3). V skupni razvrstitvi ima Humar zaradi enega odstopa Miklavčiča lepo prednost, na drugem mestu je Miran Fabijan (lancia delta).
V diviziji I bo zanimivo spremljati dvoboje dirkalnikov različnih generacij. Na eni strani že ostarele avtomobile kot so MG ZR 105, suzuki swift in škoda fabia, na drugi pa novi renault clio rally5. Takega vozi Luka Brus s sovoznikom Tadejem Zaljuberškom. Letos je na relijih vozil še MG-ja, na gorskih dirkah pa tega clia. Konkurenčnost dirkalnika je letos pokazal Matjaž Mihevc, ki se tokrat na reli ni prijavil. Poleg Brusa bo na vrh ciljalo še cel kup voznikov, omenimo posadke Mrak-Vončina (suzuki swift), Bratož-Štokelj (MG ZR 105), Božič-Intihar (škoda fabia), Jereb-Vidmar (VW polo), Velkavrh-Velkavrh (VW polo), Bratož-Štokelj (renault clio 1.4), Bodlaj-Sušnik (škoda fabia) …
Na dozdajšnjih treh relijih je skupno sodelovalo 68 različnih voznikov in 72 različnih sovoznikov. Med vozniki je uspelo točke v skupni razvrstitvi osvojiti 26 voznikom. Tokrat bodo prvič na voljo dodatne točke za uvrstitev prvi tekmovalni dan. Te dobi prvih pet posadk (od 5 do 1 točke), kar pa velja le za tiste, ki bodo celoten reli uspešno končali.
Skupna razvrstitev
1.Turk (hyundai i20 R5) 90 t., 2. Peljhan (VW polo proto) 64 t., 3. Grossi (peugeot 208) 64 t., 4. Fakin (ford fiesta rally4) 53 t., 5. Zrinski (ford fiesta R5) 30 t., 6. Premrl (toyota GT86) in Jan Medved (ford fiesta rally4) 28 t., 8. Škulj (ford fiesta rally4) 25 t., 9. Čebron (mitsubishi lancer) 20 t., 10. Štucin (renault clio R3) 19 t., …
Divizija II
1.Grossi (peugeot 208) 79 t., 2. Fakin (ford fiesta rally4) 69 t., 3. Škulj (ford fiesta rally4) 52 t., 4. Medved (ford fiesta rally4) 51 t., 5. Premrl (toyota GT86) 36 t., …
Divizija III
1.Humar (renault clio RS) 84 t., 2. Miran Fabjan (lancia delta) 55 t., 3. Miklavčič (renault clio RS) 45 t., 4. Anželak (renault clio RS) 36 t., 5. Benčina (peugeot 106) 34 t., …
Divizija I
1.Mrak (suzuki swift) 75 t., 2. Brus (MG ZR 105) 70 t., 3. Kačič (MG ZR 105) 69 t., 4. Mihevc (renault clio rally5) 49 t., 5. Velkavrh (VW polo) 41 t., …
Mladinsko do 25 let
1.Škulj (ford fiesta rally4) 71 t., 2. Mrak (suzuki swift) 69 t., 3. Prunk (peugeot 208 R2) 55 t., 4. Ravenščak (ford fiesta rally4) 54 t., 5. Čendak (opel adam cup) 49 t., …
foto: Uroš Modlic

Ste vedeli, da si lahko v Goriški knjižnici Franceta Bevka vse do 30. septembra ogledate razstavo o avto-moto športu na Goriškem in novogoriškem reliju? Tam lahko najdete številne zanimive informacije o našem društvu, fotografije in pokale preteklih dogodkov, primer dirkalnega avtomobila, motorja ter številne druge zanimivosti. Dostopna je vsem! Vabljeni!

V nedeljo, 31. avgusta, bo v Novi Gorici potekala promenadna vožnja starodobnikov ob 75. obletnici prve motociklistične dirke po Novi Gorici in slavnostno odkritje spominskega obeležja ob občinski zgradbi v Novi Gorici. Dogodek v okviru čezmejnega evropskega projekta GO!2025 – Nova Gorica in Gorica, Evropska prestolnica kulture v sodelovanju z Zvezo SVAMZ in pod pokroviteljstvom Unesca organizira društvo AMD Gorica. Obiskovalci si bodo lahko v nedeljo ogledali vozila iz preteklih desetletij, ki so krojila zgodovino motošporta, ter ekskluzivno razstavo motociklov. Vrnitev dirkaških legend Prvo cestno hitrostno motociklistično dirko je 24. septembra 1950 organiziralo prav društvo AMD Gorica. Dirka je takrat potekala po 5100 metrov dolgi krožni mestni progi v Novi Gorici ter postavila temelje dolgoletni tradiciji in navdušenju nad motociklizmom, ki je pomagal odpreti tudi takratno mejo med mesti. »Brezmejni – kar je slogan letošnje prestolnice kulture – smo bili torej že takrat,« je pred dogodkom, ki se bo v nedeljo, 31. avgusta, odvil v Novi Gorici, povedal predsednik AMD Gorica Miran Mozetič. Društvo AMD Gorica je bilo ustanovljeno le dva dni po priključitvi Primorske in je leta 1947 štelo že 315 članov. Še istega leta je društvo organiziralo prvo ocenjevalno vožnjo preko Čepovana, do Mosta na Soči in nazaj v Solkan, prva dirka po Novi Gorici pa je torej sledila tri leta kasneje. »Dirke smo vodili vse do leta 1971; najprej kot republiška prvenstva, nato tudi mednarodne dirke, ki je obiskalo nekje do 50.000 ljudi,« je dejal Mozetič. Že takrat so se dirke po ulicah mladega mesta udeleževali dirkači iz različnih držav in kontinentov. In ob 75. obletnici prve dirke se bodo nekateri dirkači vrnili. Promenadne vožnje po Novi Gorici se bo udeležilo 16 starejših dirkačev, ki so gledalce navduševali v drugi polovici prejšnjega stoletja. Med njimi bodo tudi Jovica Paliković, Aleš Mrzel, Janko Štefe, Roman Jelovčan, Leon Poberaj in številni drugi. Potek dogodkov Udeleženci se bodo med 8.00 in 10.00 zbirali pred občinsko zgradbo v Novi Gorici, ob 10.00 bo sledila promenadna vožnja starodobnih vozil, ob 11.00 pa še promenadna vožnja starodobnih dirkalnikov. Predvidoma se s starodobniki med mesti zapeljala tudi župana obeh Goric Samo Turel in Rodolfo Ziberna. Ob 12.00 bodo sledili nagovori, podelitev priznanj in odkritje spominskega obeležja. »Promenadno vožnjo v Novi Gorici prirejamo že 15. leto. Tako kot vsako leto, bo tudi tokrat glavno dogajanje potekalo pred novogoriško občino, kjer so bili nekoč tehnični pregledi in boksi,« je pred dogodkom povedal Mozetič. Dogajanje se bo popoldan selilo tudi do Solkanskega mosta, nato pa na italijansko stran, kjer se bo zvečer odvilo predvajanje filma na prostem, predavanje priznanega italijanskega zbiratelja o razvoju motociklizma, predstavitvi knjige Marama Toyo in z vžigom slavnega motocikla Galbusera 8 cilindrov ter predstavitvijo motociklov na alternativno gorivo ASI GREEN, ki spodbuja trajnostni razvoj v motošportu. Vljudno vabljeni! Več informacij: AMD Gorica: +386 51 362 886 Miran Mozetič: +386 41 695 555 Spremljajte tudi našo spletno stran (https://www.rally-novagorica.si/RallyNG) in Facebook profil (https://www.facebook.com/search/top?q=rally%20nova%20gorica)

Za osvojitev pokalov se je na MAHLE 8. Eco Rally-ju v Noci Gorici borilo 20 posadk iz 12 različnih držav. Tekmovalci so tekom dveh dni prevozili 487 kilometrov, od tega je bilo 262 kilometrov točnostnih preizkušenj. V generalni razvrstitvi za Bridgeston Fia Eco Rally Cup sta se vse od začetka na prvem mestu uspela obdržati Čeha Michal Zdarsky in Jakub Nabelek (hyundai kona electric). Slovenska aduta Franko Špacapan in Sebastjan Kobal s svojo hyundai kono tako nista uspela zabeležiti že tretje zaporedne zmage na domačem terenu, a sta kljub temu osvojila odlično drugo mesto. Tretje mesto je medtem pripadlo Guidu Guerrini in Arturju Prusaku, ki sta s svojo kia e-niro zastopala zastavi San Marina in Francije. V kategoriji 2, ki se od prejšnje loči po tem, da se poraba šteje na celotni trasi relija, ne le na točnostnih preizkušnjah in v kateri so tekmovala vozila, ki jih mednarodna avtomobilistična zveza FIA (še) ni odobrila, je medtem prvo mesto osvojil Francoz, ki je leta 2021 tekmoval na Mahle 9. Rally Nova Gorica in si že povzpel na najvišjo zmagovalno stopničko. Emmanuel Guigou in njegov sovoznik Emilien Le Borgne sta tekmovala z novim vozilom alpine A290. Za državno prvenstvo se je medtem vsak tekmovalni dan štel kot posamezno tekmovanje, a postregla sta s praktično istimi zmagovalci. Tako v petek kot v soboto sta se pod zmago v skupnem seštevku točnosti in porabe podpisala Špacapan in Kobal, druga sta bila Aljoša Makarovič in Tadej Špacapan (renault zoe), na tretjem pa sta zaključila Gašper Kos in Primož Habjan (hyundai kona).

MAHLE 8. Eco Rally vrača spomin na leto 2021 in MAHLE 9. Rally Nova Gorica! Med prijavljenimi tekmovalci lahko namreč na listi prijavljenih posadk opazimo tudi ime, ki je na naših cestah že osvojilo zmago. No, dirka je bla pred štirimi leti za Francoza Emmanuela Guigoua povsem drugačna, kot bo letošnja preizkušnja. Takrat je na njegovem sovozniškem sedežu na primer sedel Arnaud Dunand , tokrat mu bo družbo delal Emilen Le Borgne . Leta 2021 je vozil ALPINE A110 RGT, zdaj pa bo sodeloval z novim električnim ALPINE A220 . In kar je morda največja razlika - takrat je bila zanj pomembna predvsem hitrost, tokrat bosta točnost in poraba. A tudi ta mu morda ne bo delala pretiranih težav … To namreč ni prvi eco reli za Guigoja. Že lani se je na primer preizkusil tudi na portugalski različici tekmovanja. Se bo uspel tudi na eco reliju zavihteti v sam vrh? Kako se bo odrezal?

Konec tedna se bo v Novi Gorici znova prebudil avtomobilistični duh. 20 posadk iz 12 različnih držav se bo dva dni podilo po goriških cestah. A kot poudaril predsednik organizacijskega odbora Renato Hvala, »za razliko od klasičnega relija tokrat ne bo pomembna hitrost, temveč natančnost«. Tekmovalci se bodo morali namreč kar najbolj približati predpisani hitrosti organizatorja, ob tem pa poskrbeti tudi za čim manjšo porabo energije. Na MAHLE 8. Eco Rally je letos prijavljenih 20 posadk iz 12 različnih držav. Poleg Slovencev (teh je devet) bomo na tekmovanju lahko spremljali tudi dirkače iz Češke, San Marina, Francije, Belgije, Španije, Nizozemske, Nemčije, Bolgarije, Švice, Latvije ter Bosne in Hercegovine. Med posadkami bosta pod startno številko 3 nastopila tudi slovenska favorita in dvakratna zmagovalca eco relija na Goriškem Franko Špacapan in Sebastjan Kobal. Špacapan je poudaril, da imata s sovoznikom morda res nekoliko prednosti, ker gre za dirko na »domačem terenu«, a je ob tem poudaril, da gre za eno zahtevnejših dirk.

Le še nekaj kratkih uric nas loči, da vam razkrijemo več podrobnosti! Ob 16. uri se nam pridružite na tiskovni konferenci, kjer bomo razkrili več informacij letošnjega MAHLE 8. Eco Rally-ja! Kje? MAHLE , Polje 15, 5290 Šempeter pri Gorici, Slovenija Brez skrbi, če se nam ne morete pridružiti v živo! Konferenco boste lahko v živo spremljali tudi na našem Facebook profilu. Rally bo tokrat štel za: državnega prvenstva RS za električna vozila v Eco Rally-ju , pokalnega prvenstva AŠSLO za hibridna vozila v Eco Rally-ju 2025 in Bridgestone FIA Eco Rally Cup Pridružite se nam, bodite del zgodbe in izvedite vse podrobnosti pred začetkom dirke!

AMD Gorica bo v sklopu prireditev ob 8. MAHLE ECO rallyu organizirali več spremljevalnih prireditev. Tako bo v soboto 12.aprila 2025 na Trgu Evrope (na železniški postaji v Novi Gorici): - Razstava električnih avtomobilov. - Izbirno tekmovanje AMZS v poznavanju cestno prometnih predpisov in spretnostni vožnji s kolesi (za učenke osnovnih šol starosti od 10 do 12 let). - Po tekmovanju sledi brezplačen topel obrok (testenine) ter podelitev priznanj in nagrad ob 13. uri 12h dalje Izbirno tekmovanje AMZS v spretnostni vožnji za učenke in učence od 10 do 12 leta Izvedeno bo tekmovanje v spretnostni vožnji za sestavo 2 ekip (dečki in deklice) za udeležbo na izbirnem tekmovanju AMZS, ki bo potekalo v četrtek 15.5.2025 na Vranskem za nastop na evropskem prometnem tekmovanju ETEC v mesecu septembru 2025 v Beogradu v Srbiji. Poznavanje cestno prometnih predpisov bo izvedeno naknadno na Osnovni šoli Frana Erjavca, o čemer boste obveščeni. Vabljeni, da preskusite svoje znanje in spretnosti na postavljenem poligonu. Najhitrejši in najbolj spretni mali tekmovalci posebej deklice in dečki bodo prejeli privlačne nagrade: · 1. nagrada: Čelada · 2. nagrada: Ključavnica za kolo · 3. nagrada: Lučka za kolo Dodatne informacije in prijave dobite na tel. številki 041 695555 ( po 15. uri ) Miran Mozetič ali na FB AMD Gorica. Se vidimo: Prijave tudi na FB AMD Gorica Link za FB https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rgnxBPreEUS6gjcvpt9mZOANY5GmzVdIi1E2jJfA3MRURFhERUlUUkpRVklERVE1UFpDR1o5OTA2Si4u