Hell of the stage!
To je izjava Neuvilla po zaključenem reliju na Hrvaškem. Na sredini virtualni tiskovni je bil prav tako slikovit: Roller coaster. Pregovorno drseče hrvaške (prav tako kot slovenske) je vreme še dodatno začinilo dogajanje na Hrvaškem in mogoče prav zaradi tega bo postal reli legendaren.
Gremo lepo po vrsti. V četrtek se je v servisno cono vsula množica ljubiteljev relija. Pred garažami ekip je bilo slišati jezike iz cele Evrope. Ekipa Hyundai si je postavila 30x5m montažni blok, Toyota pa je imela malo boljši šotor, ostale ekipe pa reklamne ˝arafate˝. Stojnice so se šibile pod težo vse sorte potiskanega tekstila kar je povezano z dirkanjem. Dve leti suše se pozna. Pijača ohlajena, hrana je letela na in z vroče ˝plake˝. Fan zona je samevala, zvečer (do nedelje) so se vrstili dj-ji in koncerti.
Na ceremonialnem štartu se je pokazalo, da se organizator uči na lanskih napakah. Vse je bilo tesno zaprto, tifozi so bilo daleč stran, le na koncu cone so napravili špalir za svoje junake. Politiki so povedali svoje, spet nič ognjemeta... Kot zanimivost, ki se je bomo morali navaditi, Rally1 dirkalniki so šli skozi ceremonialni štart na elektriko in fani so bili prikrajšani za navijanja motorjev in pokanje auspuhov.
Oblaki so se zgrinjali in sramežljivo sta padli dve kapljici dežja...
Zbudili smo se v deževno, megleno in mrzlo noč (4. uri). Na HP Stojdraga – Gornja vas (20,77km) smo se postavili na svoja mesta in klicali sonce. Zaman...
Že po dveh HP je zaradi treh predrtih gum moral odstopiti Loubet (drugi dan je nadaljeval po pravilih superspecial), moštveni kolega Fourmaux je izgubil kontrolo na dirkalnikom in pristal na dvorišču domačina in mu povzročil precej škode. Breen je za las zgrešil hidrant. Lappi zadel skalo in odtrgal kolo. Neuvile in Wydaeghe sta morala zaradi okvare alternatorja 800m potiskati dirkalnik v časovno kontrolo, a vseeno dobila 40 sekund časovnega pribitka in s tem padla z drugega mesta na četrto. Evans je tudi dvakrat menjal gumo. Za Rovanpero so si izmenjevali mesta Tanak (ena predrta guma), Breen in Neuville. Rovanpera je dobil 6 od osmih HP in suvereno vodil, drugi je bil Neuville( še 1 min pribitka zaradi prehitre vožnje na poti v servis), tretji Tanak.
V soboto je posijalo sonce in nam pogrelo premražene kosti. Za dogodek dneva je poskrbel Solberg, ko je zletel s ceste, zadel drevo in avto je zajel ogenj. Posadka je brez prask zapustila avto. Gasilci so morali intervenirati in HP Kostanjevac 1 je bila odpovedana. Solbergov avto je še vedno v servisni coni pod posebno ponjavo in pod požarno stražo. Hibrina enota naj ne bi bila poškodovana, a nikoli se ne ve kdaj se lahko vname. Nad legendarnim Grobnikom ni sijalo sonce, HP Platak 1 in 2 sta bili zavito v gosto meglo. Prvo so še odpeljali, drugo pa odpovedali. Tanak je izkoristil mokre pogoje na Platak 1 z gumami za dež in se prebil na drugo mesto, za Rovanpero je zostajal 28,4 sekunde. Neuville je dobil še 10 sekund pribitka zaradi zamude v časovno kontrolo (problemi z hibridnim pogonom) in padel na četrto mesto, Breen je bil tretji.
Nedeljski brzinci so se začeli v soncu. Na desetisoče gledalcev je uživalo v vožnjah. In … od nikoder se priklatijo nevihtni oblaki. Predzadnja 13,15km dolga HP Trakoščan – Vrbno se je spremenila v blatno kopel. Tanak je izkoristil nenavadno izbiro dveh mehkih in dežnih gum ter prehitel Rovanpero za skoraj 30 sekund, Neuville pa Breena za 1 minuto 42 sekund.
Powerstage se bliža vrhuncu. Neuville zdrsne v jarek, odbije ga v zrak in pristane na kolesih v nasprotni smeri vožnje. Na hitro se obrne in se z dvema praznima gumama privleče v cilj in obdrži tretje mesto pred Breenom. Tanak rutinirano odpelje zadnjo HP in računa na mladost Rovanpere. Mladi finski voznik pokaže da on predstavlja prihodnost relija in ga prehiti za 5,7 sekunde in zmaga za pičlih 4,3 sekunde.
Reli sta uspešno končali tudi slovenski posadki. Aljoša Novak in Uroš Ocvirk) sta bila 27. mestu, Darko Peljhan in Matej Čar pa na 30. mestu v generalni razvrstitvi.
Organizatorji relija so zelo napredovali od lani. Zelo so se potrudili za vipovce in tiste, ki so plačali vstopnico, a usmerjevalnih tabel ni bilo nikjer. Izven vip con za hrano in pijačo je bilo poskrbljeno, a nisem videl wc-jev in kant za smeti. Amd-jevi športni funkcionarji so pogrešali še kakšno ˝no-go area˝ tablo na najbolj kritičnih mestih HP Kumrovec.
Na napakah se učimo in prihodnje leto bo še boljše.
Čestitke organizatorju.
Več fotografij si lahko ogledate TUKAJ.
Tekst in foto
Ferfolja Miloš
AMD Gorica







