Francosko slavje, smola za favorita Turka
Gregor Pavšič • 11. september 2021
Slovenska zmaga na reliju Nova Gorica očitno slovenskim voznikom ni usojena. Rok Turk in Vili Ošljaj sta imela dirko pod nadzorom in že prednost minuto in pol, toda manjša tehnična okvara ga je nato upočasnila in zmago je moral predati francoskemu vozniku Emmanuelu Guigouju (alpine A110 rally).

Po desetih hitrostnih preizkušnjah se je zdel novogoriški reli odločen. Rok Turk in Vili Ošlaj (hyundai i20 R5) sta vodstvo prevzela na drugi hitrostni preizkušnji relija in nato sta svojo prednost pred zasledovalci le še povečevala. Po deseti hitrostni preizkušnji sta immela minuto in pol prednosti pred Emmanuelom Guigoujem (alpine A110 rally), nato pa ga je smola doletela na enajsti hitrostni preizkušnji na Banjšicah. Očitno zaradi okvare enega izmed senzorjev je Turkov dirkalnik slabše deloval in le v teh 10 kilometrih je proti Guigouju izgubil več kot dve minuti.
Majhen senzor je ukradel pričakovano slovensko zmago
Sanj o zmagi na reliju za FIA evropski reli pokal in sploh prvo slovensko zmago v Novi Gorici je bilo tako konec. Turk je le še reševal morebiten odstop, ki bi pošteno zapletel njegovo letošnjo sezono. Dirkalnik je uspel usposobiti in rutinirano končati reli na drugem mestu.
V cilju je za Guigoujem zaostal za 55 sekund, tretje mesto je z zaostankom minute in pol osvojil še en Francoz Pierre Ragues (alpine A110 rally). Med širšega kroga favoritov sta že predčasno odpadla Lukas Dunner (škoda fabia R5) in Albert von Taxis und Thurn (VW polo R5), v zaključku relija je s tehničnimi težavami veliko časa izgubil tudi dolgo tretjeuvrščeni Ferenc Kiss (VW polo R5).
Med Slovenci na vrhu Turk pred Grossijem
“Med to hitrostno preizkušnjo sva morala ustaviti in ugasniti motor, v nadaljevanju pa sem moral ves čas prestavljati z uporabo sklopke. Res mi je žal te izgubljene zmage, toda vsaj na cilju sem in tudi to veliko šteje,” je v cilju povedal Turk.
Po včerajšnjem odstopu Darka Peljhana (VW polo proto) in pribitku Alešu Zrinskemu (ford fiesta R5), ki se mu je zvečer po izhodu iz servisa snel jermen motorja, je bil drugi med Slovenci na skupno petem mestu Marko Grossi (peugeot 208 rally4). Portorožan je zmagal med dvokolesno gnano konkurenco in z zmago v diviziji II storil pomemben korak proti naslovu državnega prvaka v reliju.
Grossi zdržal pritisk enega najpomembnejših relijev sezone
“Pritisk je bil izjemno velik. Vedel sem, koliko točk je v igri in kako trdo cela ekipa dela za naše uspehe. Reli je bil dolg, ceste čiste in ne popeskane, a zato toliko bolj drseče. Zelo sem zadovoljen s pokazano vožnjo in tudi taktično nam je nastop zelo dobro uspel,” je bil zmage med dvokolesno gnano konkurenco vesel Grossi.
V diviziji II je imel Grossi pred Janom Medvedom (ford fiesta rally4) 40 sekund prednosti. Večino naskoka je dobil že prvi tekmovalni dan in nato je le še rutinirano branil prednost. Medved je moral v zaključku relija odbijati napade Jerneja Fakina (ford fiesta rally4), ki je dobil obe izvedbi nove hitrostne preizkušnje na Renčah. Medved je rešil sedem sekund prednosti pred Fakinom.
V svojih divizijah zanesljivo zmagala tudi Humar in Brus
V diviziji III je do zmage pripeljal Matic Humar (renault clio), ki je odpeljal zelo konstanten reli, njegovi tekmeci pa so se soočali z veliko težavami. Drugo mesto Mirana Fabjana (lancia delta) z več kot 10 minutami zaostanka pove vse.
V diviziji I je zmago potrdil favorit Luka Brus (renault clio rally5), njegovi najbližji zasledovalci pred drugim delom relija pa so prav v zaključku zašli v težave. Na streho je šel Franci Božič (škoda fabia), tehnična okvara je ustavila Aljaža Bratoža (renault clio) in tako je imel Brus v cilju kar dve minuti in 43 sekund prednosti pred Bojanom Velkavrhom (VW polo). Tretje mesto je za 1,7 sekunde pred Juretom Jerebom (VW polo) rešil Rok Bodlaj (škoda fabia).
foto: Uroš Modlic

Ste vedeli, da si lahko v Goriški knjižnici Franceta Bevka vse do 30. septembra ogledate razstavo o avto-moto športu na Goriškem in novogoriškem reliju? Tam lahko najdete številne zanimive informacije o našem društvu, fotografije in pokale preteklih dogodkov, primer dirkalnega avtomobila, motorja ter številne druge zanimivosti. Dostopna je vsem! Vabljeni!

V nedeljo, 31. avgusta, bo v Novi Gorici potekala promenadna vožnja starodobnikov ob 75. obletnici prve motociklistične dirke po Novi Gorici in slavnostno odkritje spominskega obeležja ob občinski zgradbi v Novi Gorici. Dogodek v okviru čezmejnega evropskega projekta GO!2025 – Nova Gorica in Gorica, Evropska prestolnica kulture v sodelovanju z Zvezo SVAMZ in pod pokroviteljstvom Unesca organizira društvo AMD Gorica. Obiskovalci si bodo lahko v nedeljo ogledali vozila iz preteklih desetletij, ki so krojila zgodovino motošporta, ter ekskluzivno razstavo motociklov. Vrnitev dirkaških legend Prvo cestno hitrostno motociklistično dirko je 24. septembra 1950 organiziralo prav društvo AMD Gorica. Dirka je takrat potekala po 5100 metrov dolgi krožni mestni progi v Novi Gorici ter postavila temelje dolgoletni tradiciji in navdušenju nad motociklizmom, ki je pomagal odpreti tudi takratno mejo med mesti. »Brezmejni – kar je slogan letošnje prestolnice kulture – smo bili torej že takrat,« je pred dogodkom, ki se bo v nedeljo, 31. avgusta, odvil v Novi Gorici, povedal predsednik AMD Gorica Miran Mozetič. Društvo AMD Gorica je bilo ustanovljeno le dva dni po priključitvi Primorske in je leta 1947 štelo že 315 članov. Še istega leta je društvo organiziralo prvo ocenjevalno vožnjo preko Čepovana, do Mosta na Soči in nazaj v Solkan, prva dirka po Novi Gorici pa je torej sledila tri leta kasneje. »Dirke smo vodili vse do leta 1971; najprej kot republiška prvenstva, nato tudi mednarodne dirke, ki je obiskalo nekje do 50.000 ljudi,« je dejal Mozetič. Že takrat so se dirke po ulicah mladega mesta udeleževali dirkači iz različnih držav in kontinentov. In ob 75. obletnici prve dirke se bodo nekateri dirkači vrnili. Promenadne vožnje po Novi Gorici se bo udeležilo 16 starejših dirkačev, ki so gledalce navduševali v drugi polovici prejšnjega stoletja. Med njimi bodo tudi Jovica Paliković, Aleš Mrzel, Janko Štefe, Roman Jelovčan, Leon Poberaj in številni drugi. Potek dogodkov Udeleženci se bodo med 8.00 in 10.00 zbirali pred občinsko zgradbo v Novi Gorici, ob 10.00 bo sledila promenadna vožnja starodobnih vozil, ob 11.00 pa še promenadna vožnja starodobnih dirkalnikov. Predvidoma se s starodobniki med mesti zapeljala tudi župana obeh Goric Samo Turel in Rodolfo Ziberna. Ob 12.00 bodo sledili nagovori, podelitev priznanj in odkritje spominskega obeležja. »Promenadno vožnjo v Novi Gorici prirejamo že 15. leto. Tako kot vsako leto, bo tudi tokrat glavno dogajanje potekalo pred novogoriško občino, kjer so bili nekoč tehnični pregledi in boksi,« je pred dogodkom povedal Mozetič. Dogajanje se bo popoldan selilo tudi do Solkanskega mosta, nato pa na italijansko stran, kjer se bo zvečer odvilo predvajanje filma na prostem, predavanje priznanega italijanskega zbiratelja o razvoju motociklizma, predstavitvi knjige Marama Toyo in z vžigom slavnega motocikla Galbusera 8 cilindrov ter predstavitvijo motociklov na alternativno gorivo ASI GREEN, ki spodbuja trajnostni razvoj v motošportu. Vljudno vabljeni! Več informacij: AMD Gorica: +386 51 362 886 Miran Mozetič: +386 41 695 555 Spremljajte tudi našo spletno stran (https://www.rally-novagorica.si/RallyNG) in Facebook profil (https://www.facebook.com/search/top?q=rally%20nova%20gorica)

Za osvojitev pokalov se je na MAHLE 8. Eco Rally-ju v Noci Gorici borilo 20 posadk iz 12 različnih držav. Tekmovalci so tekom dveh dni prevozili 487 kilometrov, od tega je bilo 262 kilometrov točnostnih preizkušenj. V generalni razvrstitvi za Bridgeston Fia Eco Rally Cup sta se vse od začetka na prvem mestu uspela obdržati Čeha Michal Zdarsky in Jakub Nabelek (hyundai kona electric). Slovenska aduta Franko Špacapan in Sebastjan Kobal s svojo hyundai kono tako nista uspela zabeležiti že tretje zaporedne zmage na domačem terenu, a sta kljub temu osvojila odlično drugo mesto. Tretje mesto je medtem pripadlo Guidu Guerrini in Arturju Prusaku, ki sta s svojo kia e-niro zastopala zastavi San Marina in Francije. V kategoriji 2, ki se od prejšnje loči po tem, da se poraba šteje na celotni trasi relija, ne le na točnostnih preizkušnjah in v kateri so tekmovala vozila, ki jih mednarodna avtomobilistična zveza FIA (še) ni odobrila, je medtem prvo mesto osvojil Francoz, ki je leta 2021 tekmoval na Mahle 9. Rally Nova Gorica in si že povzpel na najvišjo zmagovalno stopničko. Emmanuel Guigou in njegov sovoznik Emilien Le Borgne sta tekmovala z novim vozilom alpine A290. Za državno prvenstvo se je medtem vsak tekmovalni dan štel kot posamezno tekmovanje, a postregla sta s praktično istimi zmagovalci. Tako v petek kot v soboto sta se pod zmago v skupnem seštevku točnosti in porabe podpisala Špacapan in Kobal, druga sta bila Aljoša Makarovič in Tadej Špacapan (renault zoe), na tretjem pa sta zaključila Gašper Kos in Primož Habjan (hyundai kona).

MAHLE 8. Eco Rally vrača spomin na leto 2021 in MAHLE 9. Rally Nova Gorica! Med prijavljenimi tekmovalci lahko namreč na listi prijavljenih posadk opazimo tudi ime, ki je na naših cestah že osvojilo zmago. No, dirka je bla pred štirimi leti za Francoza Emmanuela Guigoua povsem drugačna, kot bo letošnja preizkušnja. Takrat je na njegovem sovozniškem sedežu na primer sedel Arnaud Dunand , tokrat mu bo družbo delal Emilen Le Borgne . Leta 2021 je vozil ALPINE A110 RGT, zdaj pa bo sodeloval z novim električnim ALPINE A220 . In kar je morda največja razlika - takrat je bila zanj pomembna predvsem hitrost, tokrat bosta točnost in poraba. A tudi ta mu morda ne bo delala pretiranih težav … To namreč ni prvi eco reli za Guigoja. Že lani se je na primer preizkusil tudi na portugalski različici tekmovanja. Se bo uspel tudi na eco reliju zavihteti v sam vrh? Kako se bo odrezal?

Konec tedna se bo v Novi Gorici znova prebudil avtomobilistični duh. 20 posadk iz 12 različnih držav se bo dva dni podilo po goriških cestah. A kot poudaril predsednik organizacijskega odbora Renato Hvala, »za razliko od klasičnega relija tokrat ne bo pomembna hitrost, temveč natančnost«. Tekmovalci se bodo morali namreč kar najbolj približati predpisani hitrosti organizatorja, ob tem pa poskrbeti tudi za čim manjšo porabo energije. Na MAHLE 8. Eco Rally je letos prijavljenih 20 posadk iz 12 različnih držav. Poleg Slovencev (teh je devet) bomo na tekmovanju lahko spremljali tudi dirkače iz Češke, San Marina, Francije, Belgije, Španije, Nizozemske, Nemčije, Bolgarije, Švice, Latvije ter Bosne in Hercegovine. Med posadkami bosta pod startno številko 3 nastopila tudi slovenska favorita in dvakratna zmagovalca eco relija na Goriškem Franko Špacapan in Sebastjan Kobal. Špacapan je poudaril, da imata s sovoznikom morda res nekoliko prednosti, ker gre za dirko na »domačem terenu«, a je ob tem poudaril, da gre za eno zahtevnejših dirk.

Le še nekaj kratkih uric nas loči, da vam razkrijemo več podrobnosti! Ob 16. uri se nam pridružite na tiskovni konferenci, kjer bomo razkrili več informacij letošnjega MAHLE 8. Eco Rally-ja! Kje? MAHLE , Polje 15, 5290 Šempeter pri Gorici, Slovenija Brez skrbi, če se nam ne morete pridružiti v živo! Konferenco boste lahko v živo spremljali tudi na našem Facebook profilu. Rally bo tokrat štel za: državnega prvenstva RS za električna vozila v Eco Rally-ju , pokalnega prvenstva AŠSLO za hibridna vozila v Eco Rally-ju 2025 in Bridgestone FIA Eco Rally Cup Pridružite se nam, bodite del zgodbe in izvedite vse podrobnosti pred začetkom dirke!

AMD Gorica bo v sklopu prireditev ob 8. MAHLE ECO rallyu organizirali več spremljevalnih prireditev. Tako bo v soboto 12.aprila 2025 na Trgu Evrope (na železniški postaji v Novi Gorici): - Razstava električnih avtomobilov. - Izbirno tekmovanje AMZS v poznavanju cestno prometnih predpisov in spretnostni vožnji s kolesi (za učenke osnovnih šol starosti od 10 do 12 let). - Po tekmovanju sledi brezplačen topel obrok (testenine) ter podelitev priznanj in nagrad ob 13. uri 12h dalje Izbirno tekmovanje AMZS v spretnostni vožnji za učenke in učence od 10 do 12 leta Izvedeno bo tekmovanje v spretnostni vožnji za sestavo 2 ekip (dečki in deklice) za udeležbo na izbirnem tekmovanju AMZS, ki bo potekalo v četrtek 15.5.2025 na Vranskem za nastop na evropskem prometnem tekmovanju ETEC v mesecu septembru 2025 v Beogradu v Srbiji. Poznavanje cestno prometnih predpisov bo izvedeno naknadno na Osnovni šoli Frana Erjavca, o čemer boste obveščeni. Vabljeni, da preskusite svoje znanje in spretnosti na postavljenem poligonu. Najhitrejši in najbolj spretni mali tekmovalci posebej deklice in dečki bodo prejeli privlačne nagrade: · 1. nagrada: Čelada · 2. nagrada: Ključavnica za kolo · 3. nagrada: Lučka za kolo Dodatne informacije in prijave dobite na tel. številki 041 695555 ( po 15. uri ) Miran Mozetič ali na FB AMD Gorica. Se vidimo: Prijave tudi na FB AMD Gorica Link za FB https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rgnxBPreEUS6gjcvpt9mZOANY5GmzVdIi1E2jJfA3MRURFhERUlUUkpRVklERVE1UFpDR1o5OTA2Si4u