Gryazin prepričljiv zmagovalec relija v Novi Gorici

Nikolay Gryazin in Yaroslav Federov sta v velikem slogu dobila 6. Petrol reli v Novi Gorici. Najhitrejša sta bila na vseh 12 hitrostnih preizkušnjah. Na zmagovalnem odru še Claudio De Cecco (hyundai i20 R5), zmagovalec slovenskega državnega prvenstva, in Federico Laurencich (ford fiesta R5).

Nikolay Gryazin (škoda fabia R5) je sicer star šele 19 let, a na reliju v Novi Gorici je vozil v slogu prekaljenega dirkača. Voznik z licenco Latvije je bil sicer že pred štartom tihi favorit, to vlogo pa je na 12 hitrostnih preizkušnjah več kot potrdil. V cilju je imel pred tekmeci minuto in 48 sekund prednosti.

»Z vožnjo sem seveda zadovoljen. Včeraj so bile razmere boljše, saj je bilo ves čas suho in ni bilo težav z izbiro gum. Danes so bile razmere precej bolj spremenljive. Nekajkrat sem izbral napačne gume, a ni bilo večje izgube časa. Ceste so bile zelo lepe in raznovrstne. Nekaj je bilo hitrih odsekov, prav tako pa smo imeli tudi precej bolj zavite odseke in tudi nekaj skokov,« je povedal zmagovalec novogoriškega relija.

Precej bolj izenačeno je bilo za Gryazinom. Sprva je odlično kazalo najhitrejšemu Slovencu Roku Turku (peugeot 208 R5). Idrijčan je za seboj uspel zadrževati lanskega zmagovalca relija Claudia De Cecca (hyundai i20 R5), sicer tudi njegovega glavnega tekmeca v razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva. Do odločitve je prišlo v zadnjem delu relija, ko je začel De Cecco postopoma povečevati svojo prednost, Turk pa je možnosti za zmagovalni oder dokončno izgubil po okvari diferenciala.

Dve hitrostni preizkušnji je moral odpeljati s pogonom le na sprednji par koles. Med De Cecca in Turka sta se tako uvrstila še Italijan Federico Laurencich (ford fiesta R5) in Čeh Antonin Tlustak (škoda fabia R5). V zaključku relija je tretje mesto po lastni napaki izgubil Korejec Chewon Lim (hyundai i20 R5).

V slovenskem državnem prvenstvu sta bila torej na vrhu De Cecco in Turk, v prvo deseterico relija pa sta se uspela prebiti še Aleks Humar in Denis Mrevlje (oba peugeot 208 R2). Aktualni državni prvak Humar se je moral zadovoljiti z zmago med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Zagrizenih tekmecev ni manjkalo. Med njimi je reli še posebej dobro odpeljal domačin Mrevlje, ki je na eni izmed sobotnih HP postavil celo peti čas v skupni razvrstitvi. Mrevlje je sicer letos novinec med dirkalniki razreda R2, saj je še lani vozil zastavo yuga. Za Humarjem je v cilju zaostal dobro minuto, obdržal pa 4,5 sekunde prednosti pred Grego Premrlom (citroen DS3 R3T). Ta je imel prvi dan veliko težav z zavorami, v zaključku pa je Premrl dirkal bistveno hitreje. Za njima se je s srčno in napadalno vožnjo uvrstil Marko Grossi (citroen C2-R2).

V diviziji III džavnega prvenstva je sprva vodil Vasja Miklavčič (renault clio RS), po njegovem odstopu pa je novo zmago vknjižil Aleš Zrinski (BMW M3).

Zelo napeta je bila tudi dirka v diviziji I. Zmaga je šla sicer ponovno v roke Jana Mraka (MG ZR 105), vodilnega v skupnem seštevku državnega prvenstva. Mrak je za dobre pol minute ugnal Roka Jerkiča (MG ZR 105) in Martina Štucina (škoda felicia). Odstopiti sta morala tudi Luka Kos (VW polo) in presenetljivo hitri domačin Erik Bernik (VW polo), ki sta se sicer borila za zmagovalne stopničke tega najbolj množičnega razreda.

Podobno kot vse posadke, ki so prevozile vseh 12 hitrostnih preizkušenj in se razveselile zaključja 150 kilometrov dolgega relija (tekmovalni del brez vmesnih etap), so bili z razpletom zadovoljni tudi organizatorji iz vrst AMD Gorica. Novogoriški reli se je v šestih letih razvil z ravni pozivne dirke v vrhunski mednarodni reli, ki je letos prvič štel tudi za FIA evropski reli pokal. Na štartu dirke je bilo kar 109 posadk, od tega 13 v štirikolesno gnanih dirkalnikih za nacionalna in regionalna prvenstva vrhnjega razreda R5.

Foto: Uroš Modlic